الجزيره-ايرنا- «الصديق الصور »مدير بخش تحقيقات دادستاني كل ليبي با رد شايعه مفقود الاثر بودن «الساعدي القذافي » پسر سوم «معمر القذافي» ديكتاتور پيشين ليبي، تصريح كرد وي همچنان زنداني و در طرابلس است .

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه خبري «بوابه افريقيا الاخباريه» الصور افزود: الساعدي از سه سال پيش در زنداني در طرابلس است و حال او هم خوب است .
مدير بخش تحقيقات دادستاني كل ليبي در ادامه گفت: الساعدي در حال محاكمه شدن در خصوص اتهام هايي است كه بنا بر قانون ليبي به او وارد شده است .
خانواده قذافي سه شنبه پيش با ابراز نگراني در خصوص سرنوشت الساعدي القذافي ، اعلام كرده بودند از مدت ها پيش تماس آن ها با او قطع شده است، هيچ گونه اطلاعي از وي ندارند و وكلا نيز موفق به تماس با او نشده اند .
الساعدي پسر سوم معمر القذافي است كه در سال 2011 و پس از تظاهرات مردمي و در نهايت سقوط نظام حاكم بر اين كشور ،به نيجر گريخت اما مقام هاي اين كشور در سال 2014 او را تحويل مقام هاي ليبيايي دادند و او اكنون در يكي از زندان هاي طرابلس است.تاكنون چندين بار جلسه محاكمه او به تعويق افتاده است.
الساعدي فرمانده گردان 48 نيروهاي ويژه ليبي بود كه به نام گردان الساعدي نيز ناميده مي‌شد.او بيشترين مشاركت نظامي را ميان پسران قذافي در مقابله با مخالفان را داشت.
اخيرا منابع نزديك به «سيف الاسلام قذافي» پسر ديگر معمر قذافي اعلام كردند كه وي قصد دارد در انتخابات رياست جمهوري آينده اين كشور نامزد شود.سيف الاسلام نيز مدتي زنداني بود اما بالاخره آزاد شد و اكنون در مكان نامشخصي به سر مي برد.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سيد شاهپور حسيني