به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «سيدمحمد افقهي» امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران افزود: اكنون نزديك به سه ميليون خودروي گازسوز در كشور وجود دارد كه عمده آنها تبديلي هستند اما بايد آينده خودرويي كشور را با خودروهاي پايه گازسوز طراحي كرد.
وي با يادآوري برگزاري دهمين همايش موتورهاي درون سوز و نفت در بهمن ماه امسال افزود: اين همايش با قدمتي 20 ساله سعي كرده هر آنچه كه براي بهبود ارتقاي سوخت است، به كار گيرد و ثمره اين همكاري است كه امروز در يك مسير براي ارتقاي موتورهاي سه سيلندر، خودروهاي هيبريدي و سوخت هاي فسيلي در حركت هستيم.
به گزارش ايرنا، اوايل مرداد ماه گذشته نخستين نمونه موتور ملي سه سيلندر پرقدرت و كم مصرف يورو 6 توليد شده در شركت سايپا با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزير پيشين صنعت، معدن و تجارت رونمايي شد.
بكارگيري اين موتور جديد سه سيلندر كم مصرف، صرفه جويي 6 ميليارد دلاري در سال معادل 1.2 برابر قرارداد توتال براي فاز 11 پارس جنوبي را به دنبال خواهد داشت.
دبير علمي دهمين همايش موتورهاي درون سوز و نفت خاطرنشان كرد: پرداختن به موضوع فناوري خودروهاي هيبريدي و الكتريكي و همچنين فناوري هاي جديد سي.ان.جي (CNG) و موتورهاي احتراق داخلي، از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در اين همايش است.
افقهي همچنين از برگزاري هفتمين نمايشگاه موتورهاي خودرو در كنار دهمين همايش موتورهاي درون سوز و نفت خبر داد؛ دهمين همايش موتورهاي درون سوز و نفت 24 تا 26 بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي شود.
تدوين راهبرد سوخت و قواي محركه، سوخت هاي نوين و پاك، فناوري هاي نوين موتور، احتراق در موتورهاي درون سوز و مهار آلايندگي ناشي از آن، ديناميك سيالات موتورهاي درون سوز، صدا و ارتعاشات، مديريت و تنظيم موتور، روانكاري، تطابق موتور با خودرو، علل خرابي و فرآيندهاي بهبود قطعات و طراحي و ساخت موتورهاي درون سوز و قطعات آن، از جمله محورهاي اصلي اين همايش است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام : IRNAeco@
اقتصام*3065*2025
خبرنگار: محمد ملك دار *ناشر: ليلا جودي
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
تهران- ايرنا- رئيس هيات مديره انجمن علمي موتور ايران گفت: موتورهاي سه سيلندر كه اكنون توليد آنها از سوي خودروسازان داخلي دنبال مي شود، مسيري براي حركت به سمت خودروهاي هيبريدي است.