رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: مسئولان در برآورده كردن خواسته‌های مردم خسته نشوند و حوائج مردم باید از طریق مسئولان برآورده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی روز شنبه در دیدار دست‌اندركاران حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با اشاره به مسؤولیت خطیر راهداران اظهار كرد: جامعه به قوانین راهنمایی و رانندگی، مهندسان راهداری و رانندگان نیاز دارد و انسان مدنی نیازمند قانون و برنامه است و بهترین قانون‌گذار، انبیای الهی هستند تا مردم براساس عدل رفتار كنند.
وی با بیان اینكه اگر خدا در جامعه نباشد سراسر زندگی انسان‌ها حیوانی می‌شود، خاطرنشان كرد: تنها با پلیس نمی‌توان جامعه را اداره كرد.

** نصب 37 دستگاه سامانه ثبت تخلف رانندگی در جاده‌های گیلان
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این دیدار به وجود بیش از 11 هزار كیلومتر راه در این استان اشاره كرد و گفت: اداره كل مذكور مسئولیت نگه‌داری 16 هزار دستگاه پل و 15 دستگاه تونل به طول حدود شش كیلومتر راه را به عهده دارد.
محمدرضا نازك‌كار ارزش سرمایه‌ای راه‌های گیلان را 236 هزار میلیارد ریال برآورد كرد و افزود: سالانه باید 708 میلیارد تومان برای نگه‌داری راه‌های استان اختصاص یابد اما اعتبارات اختصاص یافته به مراتب كمتر از این مبلغ است.
وی با بیان اینكه 168 شركت حمل كالا و 126 شركت جابه‌جایی مسافر در گیلان فعالیت می‌كنند، تصریح كرد: دو شركت حمل بین‌المللی كالا و یك شركت بین‌المللی جابه‌جایی مسافر در استان مشغول فعالیت هستند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از فعالیت 12 هزار و 209 نفر راننده در استان خبر داد و بیان كرد: در مدت هشت ماه سال جاری، شش میلیون و 57 هزار تن كالا و سه میلیون و 720 هزار مسافر در جاده‌های گیلان حمل و جابه‌جا شده است.
نازك‌كار به نصب 16 دستگاه دوربین در راه‌های شریانی گیلان در سال 95 اشاره كرد و گفت: تا پایان سال جاری، نصب 37 سامانه ثبت تخلفات رانندگی جدید در جاده‌های استان هدف‌گذاری شده و تاكنون 85 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 12 مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های گیلان اظهار كرد: 11 مجتمع خدمات رفاهی جدید در جاده‌های استان احداث می‌شود.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بر ارتقاء فرهنگ ترافیكی در استان تأكید و خاطرنشان كرد: امسال آموزش ارتقاء فرهنگ ترافیكی در 65 مدرسه گیلان هدف‌گذاری شده است.
نازك‌كار آموزش قوانین عابر پیاده و موتورسیكلت سواران در 50 روستای گیلان را از هدف‌گذاری‌های اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال جاری ذكر كرد و افزود: بیشترین تعداد تلفات جاده‌ای استان مربوط به عابران پیاده و موتورسیكلت‌سواران است‌.
وی از اعزام 41 گروه راهداری به 358 كیلومتر گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر گیلان خبر داد و بیان داشت: 16 راهداری ثابت و 9 راهداری سیار استان تجهیز شدند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینكه 274 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبك با عمر مفید به طور متوسط 26 سال به گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر استان اعزام شده اند، تصریح كرد: در تلاش هستیم با نوسازی ناوگان عمر ماشین‌آلات راهداری استان را به 15 سال كاهش دهیم.
26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان و یكم دی ماه روز راهدار، هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.
2007/7294