اراك - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان مركزي گفت: 339 هكتار از مراتع و اراضي طبيعي اين استان از ابتداي سال جاري تا كنون دچار حريق شد.

سرهنگ منصور بهزادنيا روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: آتش سوزي در مراتع و اراضي طبيعي استان مركزي در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 80 درصد كاهش يافته است.
وي ادامه داد: اين اراضي در 45 فقره آتش سوزي در شهرستان هاي استان مركزي به وقوع پيوسته و شهرستان هاي اراك، شازند، فراهان و خنداب به ترتيب در اين مدت بيشترين ميزان آتش سوزي در مراتع طبيعي را به خود اختصاص داده اند.
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان مركزي گفت: آتش سوزي در هر هكتار از اراضي و مراتع طبيعي استان 11 ميليون ريال خسارت براي استان و كشور به همراه دارد.
سرهنگ بهزاد نيا خاطر نشان كرد: برگزاري كلاس هاي آموزشي و ترويجي در روستاها، اجراي گشت هاي حفاظتي و گره هاي ويژه اطفاي حريق و بهره گيري از 12 هزار نفر از همياران طبيعت از مهمترين عوامل كاهش آتش سوزي در مراتع استان در سال جاري بوده است.
وي از شهروندان درخواست كرد ضمن رعايت مسائل ايمني براي جلوگيري از وقوع آتش سوزي در مراتع در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزي در مراتع استان با شماره 1504 اداره كل منابع طبيعي تماس گيرند.
استان مركزي با 29 هزار و 530 كيلومتر مربع وسعت، حدود يك و 82 صدم درصد از مساحت كشور را به خود اختصاص داده كه 70 درصد آن را عرصه هاي منابع طبيعي تشكيل مي دهند.
1955/3075/خبرنگار: مهدي عظيمي *** انتشاردهنده: حسين مهدي زاده