ساري - ايرنا - نخستين نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي مازندران در دوره فعاليت استاندار جديد در حالي روز يكشنبه برگزار شد كه غيبت تعدادي از مديران كل دستگاههاي اجرائي با واكنش انتقادي استاندار و هشدار وي به مديران غايب رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمد اسلامي در اين نشست كه در ساري برگزار شد ، از تمامي مديران كل عضو اين شورا خواست كه در نشست هاي بعدي كه طبق تقويم كاري منسجم برگزار مي شود ، بايد خودشان حضور داشته باشند.
نماينده عالي دولت در مازندران گفت : شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي با رويكرد گره گشايي از كار بخش خصوصي به عنوان بخشي از وظيفه حاكميتي دستگاههاي دولتي تشكيل مي شود و حضور تمامي مديران عضو در اين نشست الزامي است.
اسلامي اظهار داشت : فلسفه نشست و گفت و گو با بخش خصوصي اين است كه مشكلات اين بخش دريافت ، راهكار رفع آن پيش بيني و از مجاري قانوني در سطح كشور براي گره گشايي پيگيري شود.
وي افزود : بخش خصوصي نيز بايد در اين نشست مشكلاتش را به صورت مكتوب تدوين و به نشست براي پيگيري از مجاري قانوني ارائه كند.
استاندار مازندران با تاكيد بر اين نكته كه نشست شوراي گفت و گوي دولت با بخش خصوصي نبايد به دور همي براي بيان درد دل سرمايه گذاران تبديل شود ، تاكيد كرد : بايد مشكلاتي كه در اين نشست مطرح مي شود به راهكار مشخصي براي رفع آنها برسد و در نهايت هم مشكل با پيگيري هاي لازم رفع شود.
شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در چارچوب برنامه پنجم توسعه در كشور شكل گرفت و ادامه منطقي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي در باره خصوصي سازي است .
اين شورا بر اساس ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور تبادل نظر دولت و بخش هاي خصوصي و تعاوني و تسهيل فعاليت هاي اقتصادي اين بخش ها ، بررسي و رفع موانع كسب و كار و اتخاذ تصميم مؤثر براي اقدامات لازم در چهارچوب قوانين و مقررات موجود و ارائه پيشنهادها و راهكارهاي اجرائي مناسب به مراجع ذيربط شكل گرفت .
شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در استان ها با حضور مديران كل دستگاههاي اقتصادي دولتي ، 2 تن از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي ، نماينده اي از دستگاه قضائي به انتخاب مديركل دادگستري ، شهرداري و يكي از اعضاء شوراي اسلامي مركز استان است .
بر اساس مشاهدات خبرنگار ايرنا ، در نشست امروز شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت كه در محل استانداري مازندران در ساري تشكيل شد هيچ يك از طرف هاي دولتي حضور نداشتند.
در مازندران افزون بر 10 تشكل بخش خصوصي در زمينه تجارت ، معادن ، انبوه سازي و ساير حوزه ها فعاليت دارند.
همچنين در اين استان حدود چهار هزار واحد توليدي و صنعتي با سرمايه گذاري 58 هزار ميليارد ريالي فعاليت دارند و افزون بر 80 هزار نفر در اين واحدها مشغول كار هستند.
خبرنگار : حسين فلاحتي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
6982/1654