تهران - ايرنا - فرمانده علمليات بغداد روز يكشنبه در تمجيد نقش نيروهاي بسيج مردمي عراق در خنثي كردن اقدامات تروريستي در بغداد، گفت: تلاش هاي اطلاعاتي الحشد الشعبي بسياري از نقشه هاي تروريستي را ناكام گذاشت.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني الحشد الشعبي، سرلشكر جليل الربيعي فرمانده عمليات بغداد افزود: همكاري اطلاعاتي ميان الحشد الشعبي و بخش اطلاعات عمليات بغداد در شكست نقشه هاي تروريستي كه پايتخت را هدف قرار داده بود، نقش زيادي داشت.
وي گفت: همكاري اطلاعاتي ميان عمليات بغداد و بسيج مردمي با توجه به وجود سلول هاي خفته و لزوم مقابله با آن ها و خنثي سازي نقشه هاي تروريستي همچنان ادامه دارد.
وي همچنين در خصوص اعلام آمادگي برخي از گروه هاي الحشد الشعبي براي تحويل سلاح و پيوستن به فرايند سياسي در عراق گفت: تا كنون ستاد كل نيروهاي مسلح عراق دستوري در خصوص چگونگي اجراي آن صادر نكرده است.
نيروهاي بسيج مردمي عراق (الحشد الشعبي) نقش زيادي در مبارزه با داعش داشتند. اين نيروها در كنار ارتش عراق، موفق به شكست دادن گروه تروريستي تكفيري داعش شدند و بسياري از شهرها و روستاهاي عراق را كه به اشغال داعش درآمده بود، آزاد كردند.
شبك**9365**3404**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: محسن اسماعيلي