تبريز- ايرنا - شركت پست آذربايجان شرقي بر اساس تفاهم نامه اي با شركت آب منطقه اي در زمينه اجراي طرح ساماب (سامانه يكپارچه حفاظت و بهره برداري از منابع آب و امور مشتركين ) همكاري مي كند.

به گزارش ايرنا، مديرعامل آب منطقه اي روز دوشنبه در آئين امضاي اين تفاهم نامه با اشاره به اينكه در سياست هاي راهبردي نظام اداري كشور و برنامه ششم توسعه بر گسترش خدمات الكترونيكي تاكيد شده است، گفت: در وزرات نيرو در اين راستا سامانه اي با عنوان ساماب به منظور ارائه خدمات مرتبط به مديريت آب طراحي شده است.
غلامرضا هاشمي با اشاره به اينكه از طريق اين سامانه 27 نوع خدمت قابل ارائه است، گفت: نظام نامه اطلاعاتي اين سامانه تهيه شده و در كنار آموزش كاربرها، زيرساخت هاي خدمات مكانيزه اين سامانه آماده شده است.
وي با بيان اينكه رويكرد اصلي اين سامانه ارائه خدمات به مشتركان آب هاي زيرزميني است، گفت: استان آذربايجان شرقي داراي 28 هزار مشترك آب در بخش زيرزميني است.
هاشمي با اشاره به اينكه چشم انداز اين طرح ارائه خدمات به متقاضيان به صورت آن لاين ( بر خط ) است، گفت: به منظور تسهيل امور و امكان ارائه 27 نوع خدمت به 28 هزار متقاضي، استفاده از توان شركت پست در دستور كار قرار گرفت.
وي با بيان اينكه با برون سپاري خدمات قابل ارائه از طريق اين سامانه به دفاتر پيشخوان و آي سي تي هاي روستايي، از زمان و هزينه مراجعه حضوري به ادارات آب صرفه جويي مي شود، اظهاركرد: متقاضي مي تواند روند انجام مراحل اداري پرونده خود را به صورت الكترونيكي مشاده كند.
مديرعامل آب منظقه اي آذربايجان شرقي به تكليف كاهش سالانه 12.5 درصدي مراجعه مردمي به سازمان هاي دولتي در راستاي پياده سازي دولت الكترونيك اشاره كرد و گفت: اين سامانه در راستاي تحقق اين تكليف طراحي شده است.
مدير كل پست آذربايجان شرقي هم با بيان اينكه ارائه خدمات ساير دستگاه ها به صورت الكترونيكي در دستور كار پست است، گفت: 1248 نقطه تماس اعم از دفاتر پيشخوان شهري و آي سي تي هاي روستايي
در استان داريم و از طريق اين دفاتر خدمات قابل واگذاري سازمان ها را ارائه مي دهيم.
محمد پوربزرگ كاهش سفرهاي درون شهري و برون شهري، حفظ منابع و سرعت بخشي به خدمات را از مزاياي ارائه خدمات توسط اين دفاتر عنوان كرد و گفت: طرح ملي جي نف و سيماك هم در جهت استقرار دولت الكترونيك در استان اجرايي شده است.
اسماعيلي مجري طرح ساماب (سامانه يكپارچه حفاظت و بهره برداري از منابع آب و امور مشتركين ) در استان آذربايجان شرقي هم گفت: از طريق اين سامانه، علاوه بر اطلاعات منابع آب هاي زير زميني، امكان نظارت بر عملكرد شهرستان ها و ارائه خدمات هوشمند در بستر الكترونيكي به متقاضيان وجود دارد.
وي گفت: اين سامانه تبادل اطلاعات با سامانه هاي الكترونيكي ساير دستگاه ها از جمله تجارت آسان، پنجره واحد كشاورزي و سامانه شركت توزيع برق را تسهيل مي كند.
اسماعيلي گفت: شروع خدمات از طريق دفاتر پيشخوان و اعلام پاسخ هم از طريق اين دفاتر است.
سامانه يكپارچه حفاظت و بهره برداري از منابع آب و امور مشتركين از 20 آذر ماه امسال در استان آذربايجان شرقي اجرايي شده و از اين پس خدمات آن از طريق دفاتر پيشخوان و آي سي تي هاي روستايي ارائه مي شود.
27 خدمت حوزه آب زيرزميني از طريق اين سامانه قابل ارائه است.
خبرنگار و انتشار: پرويز انصاري
3071