‎‎تهران - ايرنا - روابط عمومي فيلم سينمايي «آشغال هاي دوست داشتني» به كارگرداني محسن امير يوسفي در نامه اي به ابراهيم داروغه زاده دبير سي وششمين جشنواره فيلم فجر، خواستار حضور اين اثر در بزرگترين رويداد سينمايي كشور شد.

به گزارش خبرنگار سينمايي ايرنا، در متن اين نامه كه روز دوشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفته، آمده است:
در حاليكه «آشغال هاي دوست داشتني» طي پنج سال گذشته و بعد از پايان فيلمبرداري در آبان سال 91 بارها براي دريافت پروانه نمايش و اكران عمومي اقدام كرده و هر سال با توجه به ناكامي در اكران اين فيلم براي استفاده از يك فرصت قانوني جهت بررسي در هيئت انتخاب جشنواره فجر و نمايش در اين جشنواره اقدام كرده و در سال هاي 93،92، 94 و 95 با پر كردن فرم جشنواره درخواست بررسي اين فيلم در هيئت انتخاب وقت را داشته كه يا به اين هيئت ارائه نشده و يا در سال 95 به درخواست هيئت انتخاب فيلم براي اعضا نمايش داده شد اما بنا به اعلام رسمي اعضاي هيئت انتخاب جشنواره سي و پنجم به علت نداشتن پروانه نمايش اين فيلم مورد بررسي(رد يا تاييد) قرار نگرفت.
در اين نامه تصريح شده است: لازم به ذكر است با وجود تقاضاهاي فراوان و جهت احترام به قانون در طي اين پنج سال «آشغالهاي دوست داشتني» در هيچ جشنواره خارجي نمايش داده نشد و سازندگان در انتظار نمايش فيلم در ايران باقي ماندند. ‎با توجه به صدور پروانه نمايش «آشغال هاي دوست داشتني» در شهريور سال 96 در ابتدا براي اكران عمومي اين فيلم اقدام شد اما اجازه اكران در اين چهار ماه به پخش كننده داده نشده و در نتيجه فيلم براي نمايش در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر ارائه شده است.
‎اين نامه مي افزايد: تاكيد مي شود كه «آشغال هاي دوست داشتني» تمامي شرايط قانوني نمايش براي هيئت انتخاب جشنواره سي و ششم و بررسي توسط اين هيئت محترم شامل پر كردن و تحويل فرم جشنواره در مهلت قانوني، تحويل نسخه فيلم به دبيرخانه جشنواره در مهلت قانوني، دريافت پروانه ساخت و پروانه نمايش و عدم بررسي رسمي در دوره هاي گذشته را داراست.
در اين نامه آمده است: براي سازندگان «آشغال هاي دوست داشتني» اكران فيلمشان مهمترين مسئله است ولي وقتي پروانه نمايش در اين چهار ماه كمكي به اكران شدن نكرده حداقل تقاضايشان حضور در جشنواره فيلم فجر است. ‎در اين شرايط از دبير محترم جشنواره سي و ششم فيلم فجر دولت تدبير و اميد تقاضاي احترام به قانون و استقلال هيئت انتخاب و صدور اجازه نمايش ‌و بررسي فيلم توسط اين هيئت را خواستاريم و طبيعتا تصميم اين هيئت محترم در مورد «آشغال هاي دوست داشتني» مورد پذيرش سازندگان فيلم خواهد بود.


«آشغال هاي دوست داشتني» به كارگرداني، نويسندگي و تهيه‌كنندگي محسن اميريوسفي محصول سال 1391 است كه در خلاصه داستان آن آمده است: خانواده‌اي كه يك شب فرصت دارند تا مشكل مادر خانواده را حل كنند.
در اين فيلم شيرين يزدان بخش، حبيب رضايي، هديه تهراني، نگار جواهريان، اكبر عبدي، صابر ابر و شهاب حسيني ايفاي نقش مي كنند.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: عليرضا مرادي * انتشار: اميد غياثوند