اهواز - ايرنا - نماينده رامهرمز و رامشير در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي مهم اقتصادي خوزستان به خصوص در بخشهاي كشاورزي و ميراث فرهنگي گفت: با وجود ظرفيت هاي بي نظير در اين استان ، همچنان در ايجاد اشتغال با مشكل اساسي رو به رو هستيم.

به گزارش ايرنا اقبال محمديان پنجشنبه در آئين افتتاح دفتر صدور ويزاي الكترونيك در فرودگاه بين المللي اهواز افزود: خوزستان قطب اصلي اقتصادي كشور در بخش نفت و گاز ، كشاورزي ، فولاد و پتروشيمي است ولي هنوز نتوانسته ايم مشكل اشتغال جوانان استان را با اين حجم سرمايه گذاري و ظرفيت ها برطرف كنيم.
وي منابع عظيم نفت و گاز با توليد 70درصد نفت خام كشور ، رودخانه هاي جاري ، كشاورزي ، صنايع پتروشيمي ، آثار تاريخي فراوان ، شبكه ريلي و بنادر ، فرودگاه هاي فعال ، بهره مندي از منطقه آزاد اروند ، توان صادرات كالاهاي غيرنفتي ، دسترسي به آبهاي آزاد و بين المللي ، دانشگاه هاي باسابقه و نيروي انساني ماهر را از ظرفيت هاي اقتصادي استان خوزستان برشمرد.
وي افزود: استان خوزستان با اين ظرفيت ها ، بهترين نقطه جذاب براي سرمايه گذاري خارجي و بخش خصوصي است ولي ما مسئولان بايد گره ها و موانع پيش پاي سرمايه گذاران خارجي و داخلي را برداريم و مشوق هاي قانوني براي آنان ارائه كنيم.
محمديان در ادامه با بيان اينكه براي سرمايه گذاران مشتاق به سرمايه گذاري در خوزستان فرش قرمز پهن مي كنيم افزود: راه اندازي دفتر صدور ويزاي الكترونيك در فرودگاه اهواز مي تواند فرش قرمزي براي سرمايه گذاران و شركت هاي خارجي تلقي شود.
اين نماينده مجلس در ادامه گفت: ما از طريق جذب گردشگران خارجي قادر خواهيم بود خوزستان را به دنيا معرفي و آنان را با ظرفيت هاي عظيم و بي نظير خوزستان آشنا كنيم.
محمديان ابراز اميدواري كرد با راه اندازي دفتر صدور ويزاي الكترونيك در اهواز ، پروازهاي خارجي اين فرودگاه افزايش يابد.
وي توسعه صنعت گردشگري و اشتغال در استان را با وجود سه اثر جهاني ثبت شده در يونسكو و بيش از چهار و 800اثر تاريخي و مذهبي امكان پذير دانست و گفت: بايد زيرساخت هاي گردشگري همچون ساخت هتل هاي جديد فراهم شود.
به گزارش ايرنا دفتر صدور ويزاي الكترونيكي در اهواز روز پنجشنبه با حضور معاون كنسولي ، مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور وزير امور خارجه افتتاح شد.
از اين پس گردشگران و عموم اتباع 180كشور جهان مي توانند در مدت نيم ساعت ويزاي الكترونيكي 90 روزه در فرودگاه بين المللي اهواز دريافت كنند.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند