به گزارش روز جمعه ايرنا از سازمان گردشگري چين، اين رقم در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته ميلادي نزديك به 12.7 درصد رشد نشان مي دهد.
چين براي سال نو ميلادي سه روز تعطيلي در نظر گرفته است كه روزهاي شنبه و يكشنبه و دوشنبه را شامل مي شود و بسياري از مردم از چند روز قبل برنامه هاي سفر را شروع كرده اند.
پيش بيني شده است در كل نزديك به 135 ميليون سفر در اين روزها انجام شود كه نشان مي دهد در مقايسه با دوره مشابه سال قبل 12.5 درصد بيشتر بوده است.
روزنامه چاينا ديلي مي نويسد: با توجه به اينكه زمان تعطيلات سال نو ميلادي در چين طولاني نيست و فقط سه روز است، بيشتر سفرها در مسافت هاي كوتاه انجام مي شود.
بيشتر سفرهاي مردم در اين ايام در چين به مناطق جنوبي انجام مي شود كه گرمسير است و در كنار آن بسياري نيز از جشنواره برف و يخ شهر هاربين در استان 'خه لونگ جيانگ' در شمال شرق اين كشور بازديد خواهند كرد.
چين درصدد يك سرمايه گذاري بزرگ در بخش گردشگري است تا اين صنعت را به يكي از موتورهاي رشد اقتصادي تبديل كند.
چين اعلام كرده است كه از اين پس صنعت خدمات و عرضه و تقاضا و تمركز بر ويژگي هاي توليدي بجاي سرمايه گذاري خارجي مستقيم مسير رشد اقتصادي را تعيين خواهد كرد.
دولت چين در پنج سال گذشته بتدريج تلاش كرده است تا صنايع خدمات و گردشگري را بجاي صادرات و سرمايه گذاري به موتورهاي محركه رشد تبديل كند.
بر اساس برنامه ريزي دولت چين در سال 2017 ميلادي افزون بر 218 ميليارد دلار در صنعت خدمات گردشگري سرمايه گذاري شد.
توسعه تجهيزات و مراكز گردشگري، بهبود ساختارهاي زيربنايي و همچنين رشد گردشگري در مناطق روستايي از برنامه هاي چين است.
تارنماي چاينا ارگ در گزارشي آورده است سرانه رشد توليد ناخالص داخلي كشور از مرز هشت هزار دلار فراتر رفته است و اين كمك زيادي مي كند تا درامد خانوارها افزايش يافته و آنها بيشتر براي گردشگري هزينه كنند.
در سال 2016 ميلادي درامد گردشگري چين به چهار هزار و 690 ميليارد يوان رسيد كه اين رقم 11 درصد از كل رشد اقتصادي را به خود اختصاص داده است.
رشد صنعت گردشگري چين در سال 2016 ميلادي در مقايسه با يك سال قبل از آن 29 درصد اعلام شده است.
در پنج سال گذشته چين 500 ميليارد دلار براي توسعه صنعت گردشگري كشور هزينه كرده كه حالا اعلام شده است براي برنامه سيزدهم پنج ساله از 2016 تا 2020 ميلادي اين رقم سرمايه گذاري يكهزار و 220 ميليارد دلار خواهد بود كه با اين حساب بيش از 10 درصد از جي دي پي (رشد توليد ناخالص داخلي) چين را صنعت گردشگري به خود اختصاص خواهد داد.
انجمن گردشگري تجاري جهاني در گزارش خود آورده است ه چين با پيشي گرفتن از آمريكا به بزرگترين بازار گردشگري تجاري تبديل شده است و آمريكايي ها بر اين اساس در سال 2015 ميلادي معادل 290 ميليارد دلار هزينه كردند اما چيني ها رقمي نزديك به 291 ميليارد دلار هزينه نموده اند.
همين انجمن پيش بيني كرده است اين فاصله در سال 2017 ميلادي با صرف 320 ميليارد دلار براي چيني ها و 295 ميليارد دلار در آمريكا بيشتر شود.
در بخش گردشگري چين در حال حاضر 79 ميليون و 100 هزار نفر مشغول به كار هستند كه معادل 10.2 درصد از كل جمعيت شاغل كشور محسوب مي شود.
آساق**231**1904**
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
پكن - ايرنا - براوردهاي رسمي دولت چين نشان مي دهد ميزان درامد گردشگري مربوط به سال نو 2018 ميلادي در اين كشور به 12 ميليارد دلار مي رسد.