ساري-ايرنا- مديركل محيط زيست مازندران گفت كه هواي شهر ساري به صورت لحظه اي در روز جاري به مرز ناسالم رسيد.

حسينعلي ابراهيمي عصر روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا گرد وغبار حاكم بر فضاي شهر ساري مركز مازندران كه از بامداد امروز يكشنبه دهم دي ماه شروع و تاكنون نيز ادامه دارد راآلودگي ناشي از سوخت فسيلي به خصوص گاز مونواكسيد كربن وريزگردهاي داخلي دانست.
وي افزود : سطح گردوغبارفضاي شهر ساري به صورت لحظه اي در برخي از ساعات روز جاري به زير 10 ميكرون رسيد كه تا مرز بحران فاصله دارد.
ابراهيمي اظهارداشت : در مازندران به خصوص شهر ساري ايستگاه سنجش آلودگي وجود ندارد كه بتوان سطح آن را به صورت 24 ساعت اندازه گيري كرد و صرفا پايش به صورت لحظه اي امكانپذير است.
مديركل محيط زيست مازندران با اشاره به كاهش افزون بر 30 درصدي بارش باران پاييزي و تداوم آن در زمستان سال جاري افزايش ميزان آلودگي در اين خطه شمال كشور را با اين روند دور از ذهن ندانست.
ابراهيمي ابراز اميدواري كرد تا طبق پيش بيني هواشناسي با شروع بارش باران از سه شنبه هفته جاري هواي ناسالم لحظه اي نيز از استان خارج شود.
پس از آتش زدن غيركارشناسي كاه و كلش پس از برداشت برنج در تابستان سال جاري ، اين نخستين باري است كه گرد و غبار غليظ در فضاي شهر ساري حاكم شد.
هواشناسي مازندران پيش بيني كرد تا تقويت جريان شمالي هواي استان از عصر روز سه شنبه هفته جاري باراني شود.
خبرنگار: حسين فلاحتي ** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
6982/1899