اهواز - ایرنا - احداث 2 طرح دایم پست 132،33كیلوولت میانگران ایذه و آنزان (ایذه 3) به ظرفیت 100 مگاولت آمپر با اعتبار 690 میلیارد ریال روز دوشنبه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این دو طرح شامل احداث پست 132،33 كیلوولت میانگران ایذه با اعتبار 220 میلیارد ریال و پست 132،33یلو ولت آنزان (ایذه 3) با اعتبار 470 میلیارد ریال از محل اعتبارات شركت برق منطقه ای خوزستان است.
همزمان با شروع عملیات ساخت این 2 پست، احداث 60 كیلومتر خط 132 كیلو ولت 2 مداره تك سیمه با استفاده از سیم دریك و نصب 100 دستگاه دكل فلزی مشبك در آنزان و نیز احداث 20 كیلومتر خط 132 كیلو ولت 2 مداره تك سیمه با استفاده از سیم دریك و نصب 100 دستگاه دكل فلزی مشبك در میانگران نیز آغاز شد.
هدف از اجرای پروژه پست میانگران ایذه كاهش تلفات انتقال انرژی، افزایش ظرفیت و ضریب اطمینان شبكه، بهبود ولتاژ، پایداری شبكه فوق توزیع و كاهش خاموشی ها و كاهش بارگیری از پست های انتقال مجاور و زمان بهره برداری از آن سال 98 بیان شده است.
هدف از اجرای پروژه پست آنزان نیز كه همزمان با پست ایذه به بهره برداری خواهد رسید، تامین انرژی مشتركان جدید خانگی، صنعتی، كشاورزی و تجاری، ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در جهت پایداری و تقویت شبكه برق ناحیه مارون و كاهش محدودیت در شبكه فوق توزیع است.
گفته می شود تمام مراحل طراحی، خدمات مهندسی، ساخت تجهیزات و اجرای عملیات این 2پست توسط شركت های داخلی انجام می شود.
گفتنی است هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در یك سفر 2 روزه به خوزستان و با حضور مسئولان استانی پروژه های شركت برق منطقه ای خوزستان را در شهرهای اهواز و ایذه كلنگ زنی و افتتاح كرد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه سفر خود، با حضور در شهر باغملك در آیین افتتاح فاز نخست پست 132،400 كیلوولت باغملك و خط ورود خروج برق به كارون 3 و رامهرمز و نیز نصب ترانس چهارم پست 132،33 كیلو ولت این شهر شركت خواهد كرد.
ایذه در شرق خوزستان واقع است.
6037
خبرنگار: سپیده اسكندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی