ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه 24 هزار شهروند این استان در 9 ماهه سال جاری با سامانه سامد تماس گرفتند اضافه كرد: بیش از 20 هزار مورد از تماس ها برای دریافت مشاوره و یا تماس های غیر ضروری و مزاحمت های تلفنی بوده است.
وی بیان كرد: چهار هزار مورد از تماس های مردمی شامل درخواست های آنان در بخش های مختلف به دستگاه های مربوطه برای بررسی و حصول نتیجه ابلاغ شده است.
مدیركل بازرسی و رسیدگی به شكایات استانداری همدان گفت: بیشترین میزان درخواست های مردمی در حوزه اقتصادی شامل كمك مالی، دریافت تسهیلات، حوزه اشتغال و كمك های درمانی است.
پورمجاهد اظهاركرد: راه اندازی سامانه ارتباط مردم و دولت موجب كاهش مراجعه های غیرضروری شهروندان به دستگاه های مختلف و جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه شهروندان شده است.
وی بیان كرد: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در مركز سامانه سامد در استانداری به صورت تلفنی به درخواست و مطالبات مردمی پاسخ می دهند.
مركز سامد به عنوان یك ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شكایت ها، انتقادها، پیشنهادها و ایده های مردمی و نیز رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم كرده است.
یكی از مجاری سامانه یكپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) درسراسركشور سامانه تلفنی 111 است كه مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شكایت و درخواست های خود را با كارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری كنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشاركت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقاء كیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمركز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یكپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الكترونیكی ارتباطات مردمی در كشور است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
همدان - ایرنا - مدیركل بازرسی و رسیدگی به شكایات استانداری همدان گفت: بیش از 90 درصد درخواست های مردمی در جریان تماس با سامانه سامد(ارتباط مردم و دولت) مسائل اقتصادی است.