تهران - ایرنا - 'عمر الكسوانی' مدیر امور 'مسجد الاقصی' در گفت و گو با پایگاه خبری 'عربی 21' با اشاره به تداوم یورش صهیونیست های شهرك نشین به شهر 'قدس'، گفت: در مجموع بیش از 25 هزار شهرك نشین در سال 2017 میلادی، به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند.

الكسوانی افزود: تعداد شهرك نشینان متجاوز به مسجد الاقصی در طول سال های قبل از 2017، از 15 هزار تن فراتر نمی رفت، اما در این سال شمار بیشتری از صهیونیستها به صحن های این مسجد یورش بردند.
وی تصریح كرد: این یورش ها در چارچوب برنامه هدفمند مقامات رژیم اشغالگر برای تغییر واقعیت مسجد الاقصی انجام شده است.
الكسوانی با بیان اینكه 'یورش های شهرك نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای ویژه رژیم اشغالگر انجام می شود'، تاكید كرد: این حملات، به اشغالگران و سایر شاخه های نظامی، سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی این حق را نمی دهد كه واقعیت غیر قابل تغییر قدس را بر مسجد الاقصی تحمیل كنند.
این مقام فلسطینی با بیان اینكه ما نظاره گر خطرات گسترده و عمیق تداوم این یورش های تقریبا روزانه به مسجد الاقصی هستیم، از ملت فلسطین خواست كه در این مدت كه اوج حملات و یورش ها به مسجد الاقصی است، در این مكان مقدس حضور مستمر داشته باشند.
شهرك نشینان رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته نیز در اقدامی هتاكانه ضمن یورش به صحن های مسجدالاقصی، اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی كردند.
در پی اعلام تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و درخواست برای انتقال سفارتخانه این كشور از تل آویو به قدس، شهرهای مختلف فلسطین از جمله قدس صحنه درگیری ها و تنش های روز افزون میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی است.
'شیخ عكرمه صبری' خطیب مسجد الاقصی نیز به تازگی با انتقاد از واكنش عربی به تصمیم ترامپ درباره قدس، آن را ناامید كننده خواند و گفت: هر كس درباره قدس كوتاهی كند، مانند آن است كه درباره مكه و مدینه كوتاهی كرده است .
خاورم**9329**1651
مترجم: ندا بهبودی-انتشاردهنده:مسعودجعفریان