بندرعباس- ايرنا- پنجشنبه بازار دائمي صنايع دستي بندرعباس عصر امروزپنجشنبه در محل ساختمان معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان واقع در حد فاصل ميدان صادقيه تا خيابان طلوع راه اندازي شد.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان در حاشيه آغاز به كار اين بازار در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين بازار به منظور حمايت از توليد كنندگان صنايع دستي در استان و همچنين اشتغالزايي براي فعالان اين بخش راه اندازي شده است.
سهراب بناوند تصريح كرد: قرار گرفتن صنايع ‌دستي در سبد خانوار، انتقال فرهنگ و آموزش صنايع ‌دستي به نسل جوان از ديگر اهداف راه‌اندازي اين پنج شنبه بازار است.
وي با اشاره به رايگان بودن فعاليت در غرفه هاي اين بازار، افزود: دارا بودن كارت صنعتگري، عضويت در اتحاديه‌، دارا بودن كارگاه و يا توانايي برگزاري كارگاه و آموزش در اين بازار از جمله شرايط در اختيار قرار دادن غرفه ها است.
بناوند با بيان اينكه علاقمندان به صنايع دستي مي توانند پنجشنبه ها از ساعت 16 تا 22 از اين بازار ديدن كنند، گفت: به منظور پيشگيري از فروش هرگونه صنايع دستي خارجي در اين بازار، نظارت دقيقي از سوي بازرسان و كارشناسان معاونت صنايع دستي انجام مي شود.
معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان خاطرنشان كرد: هم اكنون 60 هزار نفر در 42 رشته مختلف صنايع دستي در استان مشغول به فعاليت هستند.
گلابتون دوزي ، حصير بافي ، سفال ، پوشاك سنتي و وسايل صدفي از جمله مهمترين صنايع دستي هرمزگان است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشار: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com