تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شاخص اصلی و اولویت اقتصاد مقاومتی در صنعت حمل و نقل دریایی كشور، افزایش سهم ایران از تجارت دریایی منطقه و جهان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دبیرخانه بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی كشور، محمد راستاد افزود: یكی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت دریایی كشور توسعه ناوگان ملی و تحت مالكیت كشور است تا بتوانیم اقتدار دریایی خود را در سطح بین‌المللی بیش از پیش حفظ كنیم.
معاون وزیر راه و شهر سازی اظهارداشت: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاكمیتی دریایی كشور این است كه روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم كشور افزوده شود.
راستاد، یكی دیگر از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه دریا را ارتقا ظرفیت و توان عملیاتی بنادر و پس‌كرانه‌ها دانست و گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی كنیم كه كمبودی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشیم و بتوانیم همتراز با آنها سرویس‌ها و خدماتی ارائه كنیم كه نه تنها ناوگان ملی و كالاهای وارداتی، بلكه كالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر كشور داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح كرد: در عین حال باید صنایع دریایی كشور هم توسعه یابد و تا حد امكان در حوزه ساخت و تعمیرات كشتی‌ها هم به سطح قابل قبولی از پیشرفت برسیم.
وی خاطرنشان كرد: رویكرد اقتصاد مقاومتی این است كه در حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی هم در ناوگان، هم در بنادر و صنایع دریایی و در سایر فعالیت‌های مرتبط با دریا بتوانیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌های كشور را افزایش دهیم .
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در توسعه صنعت حمل و نقل دریایی كشور و استفاده از ظرفیت های دریایی و بندری اظهارداشت: در هیمن راستا بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی با شعار 'توسعه حمل و نقل دریایی با رویكرد اقتصاد مقاومتی' 10 و11 بهمن ماه امسال به میزبانی شركت تایدواتر خاورمیانه و تولیت دبیرخانه هماهنگی ارگان‎های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با برگزار این همایش در بندر چابهار مقرر شده با حضور تمام دست اندركاران حوزه دریایی كشور 3 نشست تخصصی با محوریت 'توسعه حمل و نقل دریایی ایمنی و امنیت دریانوردی'، 'لجستیك بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی' و 'محیط زیست دریایی' برگزار شود.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**6075
خبرنگار: ایرج منصوری*انتشار: زهرا هجینی نژاد