كاشان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان از اجرای طرح محیط‌ یار در 13 مدرسه این شهرستان به منظور آشنایی و افزایش دانش زیست محیطی دانش آموزان خبر داد.

'حسین شواخی' شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: كارشناسان و محیط بانان با شیوه آموزش چهره به چهره دانش آموزان را با شرح وظایف سازمان حفاظت محیط‌ زیست و مناطق تحت مدیریت سازمان، محیط بانان، شرایط زیست محیطی منطقه، لزوم وجود حیات وحش و مدیریت پسماند آشنا می‌ كنند.
وی افزود: 780 نفر دانش‌آموز تاكنون در قالب این طرح آموزش‌های لازم را دیدند كه در صورت آموزش درست كودكان در مورد اهمیت حفظ محیط ‌زیست، به طور قطع این فرهنگ وارد خانواده شده و در نتیجه پدران و مادران نیز اجازه تخریب محیط‌ زیست را به خود نخواهند داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان بیان كرد: 94 هزار هكتار جنگل های دست كاشت تاغ، 870 هزار هكتار مرتع و 2 زیستگاه حیات وحش در اردستان وجود دارد كه بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها و شكار حیوانات طی سال های گذشته موجب برهم خوردن زیست بوم برخی نقاط این شهرستان شده است.
او اضافه كرد: منطقه شكار ممنوع خارو با 102 هزار هكتار وسعت به دلیل همجواری با پارك ملی كویر سمنان و برخورداری از گونه های كل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، كبك و تیهو، گرگ، كفتار و كاراكال از بهترین زیستگاه های حیات وحش محسوب می شود.
شواخی گفت: منطقه حفاظت شده كهیاز با وسعت 92 هزار هكتار در این شهرستان گونه های كل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ و كفتار، روباه و گربه شنی، كاراكال، گربه وحشی و پرندگان را در خود جای داده است.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 كیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123