بجنورد-ایرنا- رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: مه گرفتگی در گردنه اسدلی محور بجنورد- اسفراین و امین الله محور بجنورد- آشخانه سبب كند شدن تردد خودرو ها در این مسیرها شده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: وقوع مه در گردنه اسدلی غلیظ تر است و سبب شده تا میزان دید رانندگان به كمترین میزان كاهش یابد.
وی افزود: از رانندگان عبوری از این مسیرها درخواست می شود كه با احتیاط كامل رانندگی كنند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بارش باران و برف پراكنده در محورهای استان خاطرنشان كرد: به دلیل بارش برف و باران، سطح تمام جاده های استان لغزنده است.

* محدویت برای تردد تریلی ها
وی اظهار كرد: از رانندگان انتظار می رود كه تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و پیش از سفر از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل كنند.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به لغزندگی جاده در محور اسدلی گفت: به علت لغزندگی، تردد تریلی ها در محور بجنورد-اسفراین تا اطلاع ثانوی با محدودیت تردد مواجه است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار كرد: محدودیت تردد تریلی ها به منظور تامین و ارتقای ایمنی سفرها اعمال شده است و این محدودیت تا زمان ادامه بارش ها برقرار است.

* تردد بدون نیاز به زنجیر چرخ میسر است
معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز با بیان اینكه عوامل راهداری در محورهای استان حضور داشته و نسبت به شن و نمك پاشی در سطح جاده ها مبادرت دارند گفت: اكنون تردد در تمام جاده های استان بدون نیاز به زنجیر چرخ برقرار است.
محمد مشتری اظهار كرد: از رانندگان درخواست می شود كه به هنگام تردد در جاده ها مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایتد و از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری كنند.
به گزارش ایرنا محورهای ارتباطی اصلی بجنورد- اسفراین، بجنورد- آشخانه- جنگل گلستان و بجنورد- شوقان در مناطق كوهستانی واقع شده اند كه در بیشتر روزهای فصل سرما همواره با مه و بارش باران مواجه است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یكهزار و 343 كیلومتر است كه 1,54 درصد از راه های كشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 كشور قرار دارد.
اكنون 166 كیلومتر بزرگراه، 432 كیلومتر راه اصلی و 745 كیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 كیلومتر است كه 3,6 درصد از راه های روستایی كشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 كیلومتر است كه 1,8 از راه های شریانی كشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
7185 / 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی