مهاباد- ايرنا- مديرعامل پتروشيمي مهاباد با اشاره به افزايش توليد اين شركت از 35 به 43 تن در ساعت و اخذ استاندادرهاي بين المللي محيط زيست و كيفيت، گفت: مجتمع پتروشيمي مهاباد در سايه اين افزايش توليد به ظرفيت اسمي خود به ميزان 300 هزار تن در سال مي رسد.

محسن مجيدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزايش توليد مجدد اين مجتمع در سال آينده به ميزان روزانه هفت تن در ساعت را پيش بيني كرد و افزود: حدود 185 هزار تن پلي اتيلن سبك خطي طي 9 ماهه امسال در اين مجتمع توليد و 87 درصد از آن صادر شده است.
به گفته وي شركت پتروشيمي مهاباد به عنوان بزرگترين واحد صنعتي آذربايجان غربي در پي نهادينه كردن بهبود كيفيت فرآيندهاي توليد، رعايت اصول ايمني، حفاظت از محيط زيست و عمل به تعهدات اجتماعي خود اقدام به استقرار سيستم هاي مديريت بر اساس استانداردهاي جهاني كرده است.
مجيدي با تاكيد بر رعايت معيارهاي زيست محيطي در توليدات پتروشيمي مهاباد ادامه داد: اين مجتمع ايزو 9001 استاندارد كيفي، ايزو 14001 رعايت الزامات بين المللي در حفظ محيط زيست و ايزو OHSAS 18001 سيستم يكپارچه مديريت و رعايت اصول ايمني و بهداشت حرفه اي را با موفقيت اخذ كرد تا ارتقا كيفيت محصولات در كنار افزايش كمي توليدات اين شركت قرار گيرد.
مدير عامل پتروشيمي مهاباد گسترش توليد پايدار، هماهنگ با حفظ محيط زيست را از اولويت ها و اهداف اصلي اين شركت عنوان كرد.
به گزارش ايرنا مجتمع پتروشيمي مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتيلن از عسلويه به غرب كشور به طول يكهزار و ‎ 600 كيلومتر ساخته شده است تا سالانه حدود 324 هزار تن اتيلن به عنوان خوراك اصلي اين پتروشيمي از عسلويه به اين مجتمع تزريق شود.
در مسير اين خط انتقال 6 واحد پتروشيمي در مناطق محرومي چون خرم آباد، كرمانشاه، مهاباد، مياندوآب و سنندج ساخته شده است و اتيلن مورد نياز همه اين واحدها از طريق اين خط لوله تامين مي شود.
اين طرح ماندگار كه فعاليت هاي مقدماتي و مطالعاتي آن از سال 1383 و عمليات اجرايي آن از سال 1388 آغاز شده در زميني به مساحت 185 هكتار در كيلومتر 15 جاده مهاباد ـ اروميه احداث شده است.
مجتمع پتروشيمي مهاباد سالانه 300 هزار تن پلي اتيلن سبك خطي و سنگين (ظرفيت اسمي) و 30 هزار تن 'بوتن يك' را توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي كند.
مجتمع پتروشيمي مهاباد در زمان حاضر به بركت پيگيري هاي مسئولان در دولت تدبير و اميد براي حدود 600 نفر به صورت مستقيم و حدود بيش از سه هزار نفر به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد كرده است؛ اين طرح پس از بهره برداري كامل و در بخش صنايع پائين دستي براي چهار هزار نفر به صورت غيرمستقيم زمينه اشتغال را فراهم مي كند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعيت در 125 كيلومتري جنوب اروميه مركز آذربايجان غربي واقع است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnamahabad@ دريافت كنيد.
3093 /3072
** خبرنگار: پيمان پاكزاد ** انتشار: عليرضا فولادي