بندرعباس- ایرنا - معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی (ره)هرمزگان گفت: ازابتدای سالجاری تاكنون با پرداخت 481 میلیارد و 500 میلیون ریال وام اشتغال و خودكفایی، سه هزار و 57 فرصت شغلی برای مددجویان این استان ایجاد شد.

عبدالرضا خسروانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یك هزار و 598 طرح اشتغالزایی با اعتبار 224 میلیارد ریال در 9 ماه نخست سال گذشته به مددجویان هرمزگان پرداخت شد كه این میزان امسال در مدت مشابه سال قبل رشد بالایی داشته است.
وی بیان داشت: در طول 12 ماهه سال گذشته نیز 320 میلیارد ریال وام اشتغال و خودكفایی برای 2 هزار و 800 طرح اشتغالزایی مددجویان كمیته امداد هرمزگان پرداخت شد.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد هرمزگان به سرانه پرداختی وام از محل صندوق كمیته امداد به ازای هر طرح نیز گفت: 750 میلیون ریال برای طرح های كارآفرینی، 350 میلیون ریال برای طرح های خوداشتغالی و 100 میلیون ریال نیز برای طرح های مشاغل خانگی اختصاص می یابد.
خسروانی با تشكر از مساعدت بانك های عامل در پرداخت تسهیلات به مددجویان كمیته امداد اظهار كرد: سرانه پرداختی از محل اعتبارات قرض الحسنه بانكی نیز به ازای هر نفر، یك میلیارد ریال برای طرح های كارآفرینی، 200 میلیون ریال برای طرح های خوداشتغالی و 50 میلیون ریال نیز برای طرح های مشاغل خانگی اختصاص می یابد.
خسروانی گفت: این تسهیلات با دوره باز پرداخت 5 ساله و به مدت 60 ماه است كه با كارمزد 2 درصد از سوی كمیته امداد و 4 درصد از سوی بانك ها اعطا می شود.
وی گفت: این طرح ها در زمینه كشاورزی، دامپروری، شیلات، آبزیان، صنایع دستی و فعالیت های صنعتی و خدمات است.
این مسئول یاد آورشد: سال گذشته سه هزار نفر از محل تسهیلات كمیته امداد هرمزگان خودكفا شدند و امسال نیز پیش بینی می شود 3 هزار و 500 نفر خودكفا شوند.
بیش از 52 هزار خانوار تحت حمایت كمیته امداد هرمزگان قرار دارند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com