یزد - ایرنا - مدیركل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا پایان آذر ماه سال جاری 998 هزار فقره وام 100 میلیون ریالی ازدواج به زوج های جوان در كشور پرداخت شد.

سید جواد رضوی روز چهارشنبه در نخستین روز ششمین گردهمایی مسئولان امور جوانان وزارت ورزش در یزد با بیان اینكه براساس سرشماری سال 1395، جمعیت جوان كشور 20 میلیون نفر است، تصریح كرد: سیستان وبلوچستان و هرمزگان از لحاظ جمعیت، جوان ترین استان ها و گیلان و مازندران نیز مسن ترین جمعیت را دارند.
وی به اهمیت آموزش و مشاوره مستمر جوانان و نوجوانان اشاره كرد و گفت: ترویج مراكز تخصصی مشاوره خانواده و برگزاری كارگاه های آموزشی در دوره های مختلف ازدواج از جمله برنامه های مهمی است كه در وزارتخانه پیگیری می شود.
در این گردهمایی مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونان جوانان اداره های كل استان های وزارتخانه حضور دارند.
این گردهمایی به مدت 2 روز ادامه دارد و ساماندهی امور جوانان، مشاركت های اجتماعی، طرح های ملی جوانان، ازدواج و خانواده و فضای مجازی بررسی می شود.
همچنین مدیركل ورزش و جوانان استان یزد در مراسم افتتاحیه گردهمایی یادشده گفت: سپردن امور مختلف به جوانان از سیاست های دولت تدبیر و امید است و مهمترین اولویت ما برای فعالیت ها و انجام امور نیز حمایت از تشكل های مردم نهاد است.
مسعود شریعتی افزود: در این استان، حركت های رو به رشد در بحث توجه به جوانان شده ، در این اداره بیشتر مدیران جوان هستند و به خوبی از این نیروها استفاده شده است.
وام ازدواج 100 میلیون ریالی برای هر یك از زوجین در قانون بودجه 1395 كل كشور تصویب شد و به دنبال آن بانك مركزی در 26 خرداد ماه در بخشنامه ای بانك ها و موسسه های اعتباری را موظف كرد امكانات لازم برای پرداخت این تسهیلات را فراهم كنند.
همچنین براساس اعلام روز دوشنبه 18 دی ماه 1396 پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سقف پرداخت وام ازدواج به جوانان با موافقت رئیس جمهوری از 100 میلیون ریال به 150میلیون ریال افزایش یافت.
یزد افزون بر 100 تشكل مردم نهاد در حوزه جوانان دارد و 65 هزار ورزشكار در 65 هیات ورزشی استان فعالیت می كنند.
7536/2047/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشاردهنده: عباسقلی اشكورجیری