زنجان - ايرنا - رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: 19 درصد از سوانح رانندگي رخ داده در مسيرهاي ارتباطي اين استان در 9 ماهه امسال مربوط به واژگوني خودروها بوده است.

سرهنگ علي اصغر شيرمحمدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 487 مورد از مجموع 2 هزار و 528 فقره تصادف رانندگي اتفاق افتاده در جاده هاي ارتباطي زنجان طي مدت ياد شده، مربوط به واژگوني است.
وي اظهار كرد: بيشترين واژگوني خودروها كه اغلب منجر به مصدوميت، تلفات جاني و خسارات مالي مي شود در اتوبان زنجان - قزوين روي مي دهد.
شيرمحمدي افزود: بالا بودن سرعت خودروها و خستگي و خواب آلودگي راننده در خروج خودروها از مسير اصلي و در نهايت واژگون شدن آنها نقش بسيار دارد و لازم است رانندگان از سرعت غيرمجاز و رانندگي در حين خستگي به جد خودداري كنند.
وي تصريح كرد: طي 9 ماه سالجاري 163 نفر در مسيرهاي ارتباطي استان زنجان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگي از دست دادند و يك هزار و 272 نفر نيز مصدوم شدند.
به گزارش ايرنا، خستگي و خواب آلودگي بيش از 40 درصد از حوادث رانندگي در مسيرهاي ارتباطي زنجان را شكل مي دهد كه اغلب نيز به واژگوني خودروها منجر مي شود.
طي هشت ماهه امسال 12 هزار نفر بر اثر وقوع تصادف رانندگي در مسيرهاي ارتباطي اين استان مصدوم شدند و 140 نفر از هموطنان نيز بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باختند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه پارسال 31 نفر كاهش نشان مي دهد.
6084/6085
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي