كاشان- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل از كشف و ضبط 1.3 تن چوب تاغ قاچاق و سه دستگاه خودروي متخلفان در عمليات هاي جداگانه اي طي 2 هفته گذشته در اين شهرستان خبر داد.

'رضا شفيعي' شامگاه دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: يك دستگاه خودروي وانت و يك دستگاه نيسان در عمليات هاي جداگانه اي در محدوده آران و بيدگل به همراه 1.1 تن چوب تاغ قاچاق توقيف شد.
وي افزود: همچنين ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي به دنبال گزارش مردم اين شهرستان مبني بر قطع درختان در تاغزارهاي جاده كنار گذر آران و بيدگل به منطقه اعزام شدند و فرد متخلفي را كه در حال قطع درختان بود، دستگير و 100 كيلوگرم چوب تاغ به همراه يك دستگاه خودروي وانت را كشف و ضبط كردند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل بيان كرد: متخلف سابقه داري نيز در حال قطع درختان تاغ منطقه شمال سفيدشهر پس از درگيري با ماموران يگان حفاظت دستگير و 100 كيلوگرم چوب قاچاق و يك دستگاه موتور سيكلت ضبط شد.
او ادامه داد: فرد متخلفي نيز در حال قطع درختان تاغ بود كه با اطلاع از حضور ماموران يگان حفاظت، با يك دستگاه خودروي پژو از محل متواري شد.
شفيعي قاچاق چوب و زغال را عامل اصلي تخريب جنگل هاي دست كاشت در شهرستان آران و بيدگل عنوان كرد و گفت: متخلفان براي رسيدن به سودهاي كلان بازار سياه و پر رونق زغال تاغ نسبت به قطع درختان اقدام مي كنند، در حالي كه به دليل اقليم كويري منطقه نگهداري از اين جنگل هاي دست كاشت بياباني جهت جلوگيري از هجوم شن هاي روان اهميت بسيار زيادي دارد.
شهرستان آران و بيدگل با وسعت 605 هزار هكتار، داراي 103 هزار هكتار كانون بحران و يكي از مناطق در معرض خطر فرسايش بادي و طوفان هاي ماسه اي كشور محسوب مي شود.
اين شهرستان با برخورداري از 120 هزار هكتار جنگل هاي دست كاشت تاغ در فاصله 215 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسين منصوري فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123