تهران – ایرنا – تارنمای آمریكایی بازفید گزارش داد كه برخی از كاربران جوان پرخواننده توییتر ماهانه هزاران دلار از راه فروش ریتوییت، به جیب می زنند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، به این كسب و كار، 'دِك بازی' می گویند و اساس آن بر تیم های رابط كاربری توییت دك (tweetdeck) استوار است كه امكانات بیشتری برای كاربران توییتر فراهم می سازد. تنها كاربرانی كه ده ها هزار فالوئر داشته باشند(معروف به شاخ های توییتر)، می توانند در این تیم ها عضو شوند.
این دك ها به نحو بسیار منظم و سازماندهی شده ای اقدام به ریتوییت (بازنشر توییت) انبوه می كنند تا توییت اعضای تیم و یا ریتوییت مشتریان گسترش یافته و بیشتر دیده شود.
مشتریان این دك ها كه از جوانان جویای نام تا افراد مشهور و از شركت ها تا سازندگان اپلیكیشن ها را شامل می شوند به مالك دك مبلغی پرداخت می كنند تا اعضای تیم، یك یا چند توییتشان را در مدت زمان معینی ریتوییت كنند. برخی از دك ها حتی اشتراك كوتاه مدت در اختیار مشتریان قرار می دهند تا آنها بتوانند با دسترسی به امكانات دك به صورت نامحدود مطالبشان را ریتوییت انبوه كنند.
در دك بازی، تك ریتوییت بین 5 تا 10 دلار و اشتراك هفتگی یا ماهانه آن، بسته به محبوبیت دك، تا صدها دلار درآمد خواهد داشت.
برخی از مالكان این دك ها به بازفید گفتند كه ریتوییت فروشی ماهانه از 2 تا 5 هزار دلار درآمد دارد.
به نوشته بازفید، دك بازی ناقض مقررات ضد اسپم توییتر است. توییتر به كاربران اجازه خرید و فروش یا افزایش مصنوعی مخاطب را نمی دهد و حساب كابری بسیاری از دك بازان هم به این دلیل تعلیق شده است.
با این حال این افراد حساب های جدید می سازند و روز از نو، روزی از نو.
اروپام**3092**1479