كاشان- ايرنا- رئيس اداره دامپزشكي شهرستان اردستان از پرورش هفت ميليون و 747 هزار قطعه جوجه گوشتي و تخم گذار طي 9 ماهه سال جاري در مرغداري هاي اين شهرستان خبر داد.

دكتر 'ميثم استكي' روز سه شنبه در نشستي با خبرنگاران اردستان گفت: افزون بر پنج ميليون قطعه مرغ گوشتي در 9 ماهه امسال از اين شهرستان به كشتارگاه هاي اصفهان ارسال شده و با توجه شرايط كنوني صنعت طيور، اردستان رتبه نخست توليد مرغ گوشتي در استان را دارد.
وي همچنين از صادرات بيش از 225 تن تخم مرغ خوراكي در سال جاري توسط مرغداري هاي اردستان به ديگر شهرستان ها و استان هاي مجاور خبر داد.
رئيس اداره دامپزشكي شهرستان اردستان همچنين بيان كرد: 200 راس گاو، 2 هزار و 311 راس گوسفند و بز و 164 نفر شتر طي 9 ماهه امسال در كشتارگاه ذبح شده است.
او با اشاره به معدوم شدن 2 مرغداري با 130 هزار قطعه جوجه به دليل بيماري نيوكاسل اضافه كرد: 345 كيلوگرم گوشت و فراورده هاي خام دامي نيز از ابتداي سال جاري تا كنون از چرخه مصرف حذف و 32 تن نهاده دامي نيز توقيف شده است.
استكي به ورود بيماري آنفولانزاي حاد پرندگان به كشور و استان اشاره كرد و گفت: هيچ موردي از ابتلا به اين بيماري به واسطه اقدام هاي پيشگيرانه مانند راه اندازي ايستگاه هاي كنترل در مرغداري هاي اين شهرستان مشاهده نشده است.
وي با اشاره سم پاشي بيش از يك ميليون مترمربع از محل نگهداري دام ها در شهرستان اردستان عنوان كرد: 55 هزار و 920 راس گوسفند و بز عليه بيماري آبله، 34 هزار و 590 راس گوسفند و بز و 2 هزار و 500 راس گاو و گوساله عليه بيماري تب برفكي و 412 قلاده سگ نيز عليه بيماري هاري در سال جاري واكسينه شد.
نزديك به 147 واحد پرورش مرغ گوشتي و تخمگذار در شهرستان اردستان فعال است.
اين شهرستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 كيلومتري شمال شرق اصفهان واقع مي باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامري نيا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123