پكن - ايرنا - روساي جمهور چين و آمريكا امروز سه شنبه در ارتباط با بحران كره شمالي و مناسبات اقتصادي و تجاري دو كشور با همديگر به صورت تلفني گفت و گو كردند.

به گزار ايرنا به نقل از راديو بين المللي چين، 'شي جين پينگ' رييس جمهور چين در اين تماس با اشاره به حفظ رفت ‌و آمدها بين مقامات عالي رتبه دو كشور بر حل مسايل مورد توجه در زمينه اقتصادي و تجاري با روش هاي سازنده و مطلوب تاكيد كرد.
وي گفت: دو كشور بايد همكاري ميان ارتش ها، زمينه هاي اجراي قانون، مبارزه با مواد مخدر، نيروي انساني و همكاري هاي منطقه اي را تقويت كنند و با روش هاي سازنده مسايل حساس را حل و فصل كنند و به منافع اساسي و نگراني هاي بزرگ يكديگر احترام بگذارند.
رييس جمهوري چين همچنين ديدگاه خود درباره مساله شبه جزيره كره را تشريح كرد و گفت: طرف ها بايد براي ادامه روند پيشرفت كنوني در اوضاع شبه جزيره كه به آساني به دست نمي آيد، تلاش و شرايطي براي از سرگيري مذاكرات در اين مسئله فراهم كنند.
او با استقبال از مذاكرات دو كره بر تداوم اين مذاكرات تاكيد كرد.
دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريكا نيز با اشاره به اهميت دادن آمريكا به روابط كشورش با چين و همكاري دو كشور گفت: كشورش مايل است به اتفاق چين، ضمن تقويت رفت و آمدهاي مقامات عالي رتبه و گسترش همكاري عملي در ابعاد مختلف، براي حل مسايل اقتصادي و اجتماعي و پيشبرد توسعه روابط دو كشور تلاش كند.
او اظهار داشت: آمريكا به نقش مهم چين در مسئله شبه جزيره كره اهميت مي دهد و مايل است در اين مسئله ارتباطات و هماهنگي خود با چين را تقويت بخشد.
دو كره در ماه جاري موفق شدند خط تلفني ارتباطي مستقيم را راه اندازي كنند و به دنبال برگزاري اولين دور مذاكرات نظامي هستند.
مذاكرات نمايندگان بلند پايه‎ كره جنوبي و شمالي در روستاي 'پانمونجوم' كره جنوبي كه به 'خانه‎ صلح' دو كشور هم مشهور است برگزار شد و دو طرف درباره اعزام كاروان ورزشي كره شمالي به بازي هاي المپيك زمستاني پيونگ چانگ 2018 و بهبود روابط دو كره با يكديگر به بحث و گفت‎وگو پرداختند.
بيست و سومين دوره مسابقات المپيك زمستاني از 9 تا 25 فوريه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمين دوره رقابت هاي پارا المپيك زمستاني هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پيونگ چانگ' كره جنوبي برگزار خواهد شد.
**آساق**1904**