اروميه- ايرنا- شهرداري اروميه در ماه هاي اخير با مشكلات درآمدي مواجه بوده و در آخرين اقدام براي دريافت مطالبه هاي مديريت شهري از شهروندان، 30 درصد تخفيف تا 22 بهمن امسال در نظر گرفته است كه اين ميزان در فرجه دوم و تا پايان سال به 25 درصد كاهش مي يابد.

محمد حضرت پور، شهردار اروميه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از جمله اين مطالبه ها مي توان به عوارض و جرايم بهاي خدمات اشاره كرد كه در صورت پرداخت از سوي شهروندان، علاوه بر تامين بخشي از درآمدهاي مديريت شهري، بخش قابل توجهي از هزينه هاي شهروندان نيز كاهش مي يابد.
وي اضافه كرد: همچنين مودياني كه از 23 بهمن تا 25 اسفند سال جاري مطالبه هاي شهرداري را پرداخت كنند از 25 درصد تشويق پرداخت نقدي بهره مند مي شوند.
وي اظهار كرد: ميزان تخفيف در طرح هاي انبوه سازي بيش از چهار واحد، پنج درصد بيشتر شده است و تا 22 بهمن به 35 درصد كل مطالبه ها مي رسد.
شهردار اروميه بخشي از درآمدهاي شهرداري را از محل پرداخت هاي شهروندان عنوان كرد و گفت: مشاركت مردم در پرداخت مطالبه هاي شهري، كمك قابل توجهي در تامين درآمدهاي شهرداري و ارتقاي زندگي شهري است.
حضرت پور از مردم اروميه خواست تا در سريع ترين زمان ممكن اقدام به پرداخت تعهدات خود بكنند تا ضمن بهره مندي از تخفيف ويژه زمينه حل بخشي از مشكلات مالي شهرداري نيز فراهم شود.
به گزارش ايرنا، شهر اروميه 750 هزار نفر جمعيت و افزون بر 11 هزار هكتار مساحت دارد.
8137/3072
** خبر: سيده فاطمه سجادي ** انتشار: عليرضا فولادي