قزوين – ايرنا – جانشين فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين گفت: 535هكتار از اراضي ملي اين استان در سال جاري توسط متخلفان و متجاوزان به منابع طبيعي تخريب و تصرف شده است.

محمدي علي نجفي رشوندي روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: اين اراضي در قالب 111فقره پرونده تخلف با صدور احكام قضايي پيگيري شده است .
ويبيان كرد:اين تصرف‌ها به صورت شخم، ايجاد شيار و ساخت و ساز به صورت بنا در اراضي ملي استان قزوين انجام شده بود.
وي خاطر نشان كرد: همچنين در اين مدت چهار هكتار از اراضي ملي استان قزوين در قالب شش فقره در راستاي تبصره يك ماده 55قانون حفاظت، حراست و صيانت از اراضي ملي و دولتي رفع تصرف شده است .
جانشين فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين ادامه داد: برخورد اين اداره كل و دستگاه قضايي در استان در برخورد با متجاوزان به اراضي ملي و دولتي بسيار جدي بوده و دستگاه قضايي با تصرف كنندگان به انفال برخورد قاطع خواهد كرد.
رشوندي بهترين راه صيانت از اراضي ملي و منابع طبيعي را انجام اقدامات پيشگيرانه قبل از هرگونه دخل و تصرف به اراضي ملي و بيت‌المال دانست و گفت :نظارت دستگاههاي مرتبط با ساخت وساز‌هاي روستا‌هاي اطراف و مناطق حاشيه‌اي بايد بيشتر شود.
60درصد وسعت استان قزوين را اراضي ملي دربرگرفته است كه از اين ميزان 853 هزار و 485 هكتار شامل مراتع هستند كه از نظر پوشش گياهي به سه درجه خوب، متوسط و فقير تقسيم بندي مي شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هكتار ديگر عرصه هاي طبيعي قزوين هستند كه حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوين را تشكيل داده اند و به طور عمده در الموت و طارم سفلي شهرستان قزوين قرار دارند.
7390** 6012 خبرنگار : گيتي سيمياري ** انتشار دهنده :انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني