اراك - ايرنا - شهردار اراك گفت: 100 ميليارد ريال براي رفع تعارض زيرزميني چهار تقاطع غير همسطح در دست اجرا پرداخت شده است.

به گزارش ايرنا، داود تاجران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراك افزود: يكي از دغدغه هاي مهم مردم و مسئولان استان مركزي و كلانشهر اراك تاخير طولاني مدت در اجراي چهار تقاطع غير همسطح شهيد صيدي، ورزش، شريعتي و علم الهدي است كه يكي از موانع در اين خصوص، معارضات زيرزميني بود.
وي بيان كرد: تاكنون 60 درصد از معارض هاي زير زميني اين پل ها در بخش آب، فاضلاب، برق و گاز مرتفع شده و 40 درصد ديگر نيز بايد در زمان مقرر، گره گشايي شود.
شهردار اراك ادامه داد: روند عملياتي چهار پل مهم كلانشهر اراك با سرعت مناسبي در پيش است و پيش بيني شده اين طرح ها تا پايان سال 97 به صورت كامل به بهره برداري رسد.
تاجران اظهار كرد: تعيين تكليف طرح 55 متري اراك از ديگر مطالبات و دغدغه هاي مهم در اين كلانشهر است كه نشست هاي مختلفي در اين خصوص تاكنون برگزار شده است.
وي گفت: بررسي طرح 55 متري در صحن شوراي اسلامي كلانشهر اراك با حضور استاندار مركزي و معاون هماهنگي امور عمراني مورد بحث قرار گرفت و يك برنامه زمانبندي چهارماهه براي آن پيشنهاد شده است.
شهردار اراك بيان كرد: هر هفته حداقل 2 نشست در خصوص طرح 55 متري با حضور مسئولان مختلف برگزار مي شود و اميد است اين طرح هر چه سريعتر تعيين تكليف شود.
تاجران بيان كرد: پاركينگ طبقاتي آفتاب از ديگر طرح هايي است كه روند اجرايي آن طولاني شده و تكميل آن با جديت در دستور كار قرار دارد و در اين راستا سيستم هاي جديدي براي اين طرح، پيش بيني شده است.
وي گفت: پارك بانوان در مساحتي به وسعت 9 و نيم هكتار در دست اجرا است و همه تلاش ها براي تكميل و به بهره برداري اين طرح تا پايان سال جاري، به كار گرفته شده است.
شهردار اراك اضافه كرد: در اين طرح بسترهاي لازم براي فعاليت رشته هاي مختلف ورزشي ويژه بانوان در نظر گرفته شده و 50 آلاچيق نيز براي اوقات فراغت خانواده ها پيش بيني شده است.
تاجران عنوان كرد: بحث كاهش آلودگي هواي اراك يكي از خواسته هاي مهم مردم است كه در اين راستا رايزني هاي لازم براي ورود يك هزار دستگاه موتور برقي و يك هزار دستگاه دوچرخه سواري انجام شده است.
وي افزود: 50 درصد از آلودگي هواي اراك ناشي از تردد وسايل نقليه است و اراك ظرفيت مناسبي براي دوچرخه سواري دارد.
شهردار اراك ادامه داد: 12 مسير ويژه دوچرخه سواري در اراك پيش بيني شده و به شوراي ترافيك استان مركزي ارايه شده كه در صورت تصويب به سرعت اجرايي مي شود.
تاجران گفت: 50 دستگاه اتوبوس استاندارد به منظور كاهش آلودگي هوا در اراك تعيين تكليف شده كه 25 دستگاه آن در حال واگذاري به متقاضيان است و 25 دستگاه نيز تا پايان سال، به ناوگان حمل و نقل عمومي اضافه خواهد شد.
وي اظهار كرد: اتوبوس هاي جديد داراي ويژگي هاي خاص و سهولت ورود و خروج براي افراد سالمند و داراي ويلچر است.
شهردار اراك اضافه كرد: تكميل شهرك پرديس خودرويي اراك نيز در دست اقدام است و سيستم هاي خدماتي در اين منطقه به زودي مستقر مي شود.
تاجران بيان كرد: خيابان حصار اراك در موازات با باقت قديمي بازار، براي استقرار پياده راه، جانمايي شده است.
شهردار اراك افزود: استقرار ميادين ميوه و تره بار در مناطق مختلف شهر اراك موجب بروز مشكلاتي شده كه در اين خصوص زمين هايي توسط شهرداران مناطق شناسايي و در حال بررسي است.
تاجران تصريح كرد: اختيارات ويژه به مناطق شهرداري اراك ابلاغ شده و اين مهم نقش موثري در كاهش رفت و آمدهاي شهروندان به مركز و جلوگيري از اتلاف وقت دارد.
شهردار اراك ادامه داد: زيبا سازي شهر يكي از وظايف مهم شهرداران محسوب مي شود و كلانشهر اراك در اين حوزه، به ويژه فضاي سبز دچار ضعف است.
تاجران اظهار كرد: بسياري از پارك هاي سطح شهر اراك روشنايي و نورپردازي لازم را ندارند و بسترهاي لازم براي تغيير چهره شهر، به كار گرفته شده است.
وي بيان كرد: مميزي مالي و فيزيكي املاك در حال انجام است و كميسيون هاي مختلفي در مناطق شهرداري اراك پس از ساعات اداري در راستاي تسريع در روند امور شهروندان برگزار شده است.
شهردار اراك افزود: بحث آشتي با سرمايه گذران براي توسعه شهر اراك كليد خورده و همه تلاش ها براي ايجاد بستر امن و مطمئن براي سرمايه گذران با محوريت سرمايه گذران اراكي، به كار گرفته شده است.
تاجران اظهار كرد: درختان سطح شهر اراك از سال هاي گذشته نقاهت هاي طولاني پش سر گذاشته اند كه به منظور جوان سازي آنها با بهره گيري از نيروهاي متخصص خارج از استان مركزي، حرص علمي بر روي آنها انجام شد.
شهردار اراك اضافه كرد: طرح توسعه فضاي سبز منطقه دره گردو از ديگر برنامه هاي مهم و در دستور كار است كه سرويس هاي بهداشتي، نمازخانه، پاركينگ هاي ويژه و امكانات رفاهي و تفريحي، از جمله نصب تله كابين در اين منطقه پيش بيني شده است.
وي گفت: از بين رفتن باغات منطقه سه اراك (سنجان و كرهرود) يك دغدغه جدي است و بخشي از خشك شدن باغات توسط مالكان صورت مي گيرد كه انتطار مي رود اين مهم، مورد توجه جدي مقام هاي قضايي قرار گيرد.
شهردار اراك ادامه داد: تغيير سيستم هاي آبياري به روش هاي قطره اي و مكانيزه در دستور كار است تا مديريت بهينه مصرف فراگير شود.
تاجران عنوان كرد: جايگاه هاي سي ان جي اراك نياز به تعميرات اساسي دارند كه اين موضوع نيز به منظور كاهش خطرهاي احتمالي در دست پيگيري است.
وي اظهار كرد: شهرداري اراك به دنبال سياسي كاري نيست و همه هدف ها تنها براي خدمت به مردم و توسعه اين شهر است.
شهردار اراك در خصوص ارايه بودجه سال 97 به شوراي شهر نيز گفت: وضعيت بودجه شهرداري اين شهر براي سال آينده تا يك هفته ديگر مشخص و رسانه اي مي شود.
تاجران بيان كرد: مقرر شده بودجه اي قابل تحقق ارايه شود چرا كه از پنج هزار و 800 ميليارد ريال بودجه سال جاري يك هزار و 500 ميليارد ريال آن محقق شده است.
وي در خصوص وضعيت باشگاه ورزشي شهرداري اراك نيز گفت: اقدام هاي لازم براي آغاز به كارمجدد اين باشگاه صورت گرفته و به زودي تيم هاي ورزشي در اين باشگاه با ساز و كار جديد فعاليت مي كنند.
كلانشهر اراك مركز استان مركزي است و در اين شهر بيش از 520 هزار نفر زندگي مي كنند.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفري *** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده