یزد - ایرنا - فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: كاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در گرو توجه به ورزش و فرهنگ سازی است كه باید بخش های مختلف با تعامل، وظایف خود را در این ارتباط انجام دهند.

سرتیپ دوم پاسدار فتح‌الله جمیری شامگاه سه شنبه در نشست هماهنگی مدیران تربیت بدنی نواحی مقاومت بسیج استان افزود: توسعه ورزش موجب تامین سلامتی و نشاط اجتماعی و حلال بسیاری از مشكلات فرهنگی و اجتماعی است .
وی ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد و مسائل سوء فرهنگی در جامعه و بین جوانان باید با همكاری بخش های مختلف نسبت به ترویج ورزش و فعالیت های مختلف در رشته های مورد نیاز اقدام شود .
فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح كرد: بهبود مسائل فرهنگی، اجتماعی ، بهداشت و سلامت جامعه در گرو همگانی كردن ورزش و ایجاد زمینه های مناسب در جلب همكاری برای فرهنگ سازی ورزش دارد.
جمیری اظهار كرد: رفع موانع در حوزه وزش از جمله مسائلی است كه باید همواره مدنظر تمام متولیان و فعالان این حوزه پرمخاطب و اثرگذار قرار گیرد كه رسالتی مهم در جامعه اسلامی است .
به گفته فرمانده سپاه الغدیر استان، مردم با برخی بیمارها دست و پنجه نرم می كنند كه یكی از مهمترین راه های حل آن و كاهش هزینه های درمان ، توسعه رشته های ورزشی است كه باید با جدیت در استان پیگیری شود.
جمیری تصریح كرد: سپاه نگاه خاص به توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی دارد و همواره با همراهی سایر دستگاه ها در راستای فرهنگ سازی ورزش و حمایت از رشته های مختلف ورزشی گام بر می دارد.
14 پایگاه استعدادیابی در 12 ناحیه بسیج استان به حدود 200 نفر از ورزشكاران مستعد بسیجی 9 تا 14 سال آموزش های لازم ارائه می دهد.
65 هزار ورزشكار در 47 هیات ورزشی استان فعالیت دارند.
این استان یك میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد كه 300هزار نفر آنها عضو نیروی مقاومت بسیج هستند.
7536/ 2047 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشكورجیری