بندرعباس - ايرنا - شهردار بندرعباس گفت: براي ساخت و اجراي طرح بازار ماهي فروشان بندرعباس مشكلاتي وارد شده كه حل اين مشكلات نياز به هم فكري و تعامل هر چه بيشتر متوليان و بزرگان استان هرمزگان دارد.

عباس اميني زاده شامگاه جمعه در بازديد از غرفه ايرنا در پانزدهمين نمايشگاه كتاب هرمزگان و چهارمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال افزود: آمادگي داريم نقطه نظرهاي سازنده و اصلاحي بزرگان شهر در خصوص اصلاح و تصميم نهايي در رابطه با طرح بازار ماهي فروشان را بشنويم و با هم فكري همديگر مساله را حل كنيم.
وي بيان داشت: هيچ مخالفتي با سخنان بزرگان شهر نيز در خصوص اين طرح (بازار ماهي فروشان) نداريم و مي توان با نظر تعاملي اين مساله را حل كرد.
شهردار بندرعباس ياد آور شد: طرح بازار ماهي فروشان از ابتدا در زمان شهردار وقت به صورت مشاركتي و قانوني مسير خود را طي كرده و مدارك آن نيز موجود است.
نامناسب بودن بازار ماهي ‌فروشان فعلي شهر بندرعباس مسئولان شهري و فرمانداري شهرستان را بر آن داشت تا به فكر ساخت يك بازار جديد براي ساماندهي دست ‌فروشان ماهي ‌فروش در شهر بيافتند، از اين‌ رو ساخت اين طرح در بوستان پشت شهر به مساحت 36 هكتار در پايان بهمن ‌ماه سال 90 با حضور استاندار وقت هرمزگان و مسئولان محلي و استاني كلنگ زني شد.
قرار بود پروژه ساخت بازار ماهي ‌فروشان با 300 باب غرفه و 300 پاركينگ در2 سال در زميني به مساحت يك هكتار احداث شود و با توجه به اينكه اين طرح در حريم 60 متري دريا صورت گرفته، از سوي امام جمعه بندرعباس و دادستان كل كشور غير قانوني اعلام شده است.
شهردار بندرعباس هم چنين در پاسخ به سئوال ايرنا مبني بر اين كه آيا هم اكنون از پلاژ بانوان در ساحل سورو بندرعباس استفاده مي شود، گفت: در حال حاضر بانوان از فضاي موجود پلاژ بانوان در ساحل سورو بندرعباس استفاده مي كنند و مشكل خاصي ندارند.
وي اظهار كرد: نكات فني و مهندسي كه از سوي بزرگان استان هرمزگان در خصوص اين پلاژ مطرح است، مدنظر شهرداري بوده و ساماندهي لازم صورت گرفته است.
پلاژ بانوان از سال 91 در ساحل سورو بندرعباس كلنگ زني شد كه از لحاظ فني و مهندسي و همچنين زيست محيطي از سوي برخي مسئولان هرمزگان بر آن ايراد گرفته شد.

** باغ پرندگان بندرعباس ايام نوروز 97 پذيراي گردشگران است
شهردار بندرعباس گفت: باغ پرندگان مراحل پاياني ساخت خود را طي مي كند كه پيش بيني مي شود قبل از پايان سال جاري آماده و در ايام نوروز 97 پذيران گردشگران و مسافران باشد.
اميني زاده يادآور شد: طرح ها و امكانات شهرداري متعلق به مردم است و راه اندازي اين طرح ها از جمله باغ پرندگان نيز به مشاركت خود مردم نياز دارد.
باغ پرندگان بندرعباس دومين باغ پرندگان كشور از نظر وسعت است كه از سال 95 آغاز شده و با بيش از 90 درصد پيشرفت تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

**درآمد شهرداري ها از محل عوارض ساختماني و ارزش افزوده تامين مي شود
شهردار بندرعباس يادآورشد: شهرداري ها كمك دولتي ندارد و درآمد آن ها براي ساخت طرح ها و ارائه خدمات عمومي شهري به مردم از محل وصول عوارض ساختماني و ارزش افزوده به دست مي آيد.
اميني زاده گفت: شهرداري بندرعباس از مجموعه هايي است كه با زندگي مردم سر و كار دارد و با 28 وظيفه اختصاصي و 30 وظيفه مشاركتي به بيش از 200 موضوع كاري مي پردازد.
7195/7408
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com