سنندج - ایرنا - معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: برای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت ‌های فرهنگی و هنری، شهرداری و شورای اسلامی در نظر دارند یك روز را با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت كند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، سركوت نجفی روز شنبه اظهار كرد: كمك به رونق صنعت توریسم در راستای جذب گردشگر و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مهمترین مزایای ثبت، نام یك شهر در تقویم محلی است.
وی افزود: برند سازی یك شهر می‌تواند به رونق اقتصادی آن كمك كند و سنندج دارای ظرفیت‌های فراوانی از لحاظ فرهنگی و هنری برای معرفی آن به ‌عنوان یك برند است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج مرور بر تاریخ درخشان و گنجینه پربار مشاهیر و نام آوران شعر و ادب، فرهنگ و عرفان این دیار را از مهمترین اهداف نامگذاری روز سنه در تقویم محلی اعلام كرد.
نجفی تاكید كرد: تعیین یك روز شاخص در تقویم بنام روز سنه به عنوان مثال تولد یكی از مفاخر شهر سنندج از اولویت های این نامگذاری است كه شهروندان می تواند با نظرات خود شهرداری و شورا را در این كار مهم همراهی كنند.
وی یادآور شد: شهروندان و صاحب نظران می توانند در راستای این نامگذاری در تقویم محلی، پیشنهادات خود را به آدرس خیابان انقلاب، ساختمان بهارستان طبقه سوم معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج ارسال كنند.
وی ابراز امیدواری كرد با پیگیری و استفاده از نظرات اساتید عرصه فرهنگ و هنر و همچنین بهره گیری از پیشنهادات شهروندان بتوانیم یك روز مناسب با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت كرده و از این طریق فرهنگ و هنر این دیار را بهتر و شایسته‌تر معرفی كنیم.
شهر سنندج مركز استان كردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی**انتشار:سلیمانی
7348/9102