تهران- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از رسانه‌ها خواست تا ضمن فرهنگسازي استفاده از حمل و نقل عمومي، به دولت و شهرداري براي تامين واگن و اتوبوس براي حمل و ثقل عمومي فشار آورند.

به گزارش ايرنا محسن هاشمي روز يكشنبه پس از چهل و يكمين جلسه شوراي شهر با حضور در جمع خبرنگاران افزود: امروز موضوع طرح ترافيك جديد در شوراي شهر مطرح شد و كليات آن به تصويب رسيده وپيشنهادات اعضا براي بررسي جزئيات عنوان شد.
وي لايحه طرح ترافيك را يكي پرتنش ترين لايحه ها عنوان كرد و گفت: جزئيات اين طرح روز سه شنبه به صورت بند بند بررسي و نهايي مي شود.
هاشمي افزود: احساس مي‌كنم خبرنگاران به خصوص صدا و سيما نسبت به موضوع استفاده مردم و مسئولين از حمل و نقل عمومي بي‌توجه هستند.
وي گفت: هزينه‌هاي زيادي براي توسعه مترو و اتوبوس شده است و بايد سعي كنيم مردم و مسئولان به جاي استفاده از خودرو از حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
وي با بيان اينكه در محدوده طرح ترافيك ايستگاه‌هاي بي آر تي و متروي زيادي داريم، گفت: خط يك، دو و چهار مترو در محدوده طرح ترافيك است و خط شش و هفت نيز در حاشيه طرح ترافيك هستند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر با طي 700 متر مربع در محدوده طرح ترافيك به يك ايستگاه مترو يا اتوبوس مي‌رسيم، عنوان كرد: ايستگاههاي مترو و خطوط بي آر تي در محدوده طرح ترافيك پاسخگو است.
رئيس شوراي شهر تهران گفت: به جاي تشويق كردن مردم و مسئولان براي استفاده از اتوبوس و مترو چرا مي‌گوييد كه چرا به فلان قشر آرم نمي‌دهيد كه خودروي شخصي به محدوده بيايد، در حالي كه ظرفيت‌هاي استفاده از حمل و نقل عمومي وجود دارد.
هاشمي تاكيد كرد: دولت مصوبه دارد كه بايد 2 هزار واگن به متروهاي سراسر كشور داده شود و حالا بايد فشار به سيستم دولت و شهرداري آورد كه چرا واگن و اتوبوس نداريم.
وي با اشاره به اينكه با خودرو شخصي به شوراي شهر آمده است، گفت: خانه مسكوني من حوالي ميدان نوبنياد است و با طي كردن فاصله 400 متري مي‌توانم از ايستگاه متروي نوبنياد استفاده كنم و با تغيير خط در ايستگاه شهيد بهشتي به خط يك و سپس به ميدان امام خميني آماده و با طي 700 متر به شورا برسم اما چون آرم دارم با خودرو به شورا مي آيم.
وي با بيان اينكه به جاي ايراد به طرح بايد بگوييم كه چرا اتوبوس و متروي جديد وارد نمي‌شود، گفت: هفت كارخانه اتوبوس سازي و چهار كارخانه واگن سازي در كشور وجود دارد كه ظرفيت بالاي ايجاد اشتغال دارند و اكنون بي كار هستند كه با ساخت اتوبوس و مترو ضمن ايجاد اشتغال مشكلات نيز رفع مي شود.
وي افزود: دولت 2 ميليارد دلار براي خريد واگن در نظر گرفته كه بايد آقاي افشاني در وزارت كشور مناقصه را هر چه سريعتر برگزار كند.
وي در واكنش به تصويري از شلوغي مترو دروازه دولت، گفت: متروهاي بزرگ جهان همه اين وضعيت را دارند و شما متروي توكيو، پكن را ببينيد كه در ساعت پيك مصرف اين حال را دارند.
وي گفت: اين تصوير به اين معناست كه مردم از حمل و نقل عمومي استفاده مي كنند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه آقا اميني انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهران/7244/1539