بيرجند - ايرنا - مسئول كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبي گفت: از ابتداي امسال تاكنون بيش از 15 موفقيت بين المللي در عرصه فعاليت هاي هنري توسط اعضاي كانون در استان كسب شده است.

به گزارش ايرنا طاهره حميدي روز يكشنبه در نشست خبري كميته هاي تخصصي ستاد دهه فجر استان در بيرجند، تجليل از افراد موفق كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در عرصه ملي و بين المللي را از برنامه هاي اين مجموعه در دهه فجر اعلام كرد.
وي با اشاره به اهداف كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر يادآور شد: انقلاب اسلامي هديه ارزشمند خداوند به ملت شريف ايران است كه اكنون بعد از 39 سال به دست نسل جوان داده شده است.
مسئول كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبي بيان كرد: نسل امروز اگرچه به صورت مستقيم در جريان هاي انقلاب حضور نداشتند اما با روحيه ولايتمداري فرصت خوبي داشته و از انقلاب محافظت مي كنند.
وي گفت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در ايام الله دهه فجر به عنوان مسئول كميته كودك و نوجوان تلاش دارد با برنامه هاي مدون عطر اين خاطره را به مشام جوانان و نوجوانان برساند.
حميدي بر لزوم آشنايي كودكان و نوجوانان با آرمان هاي انقلاب اسلامي در كشور تاكيد كرد و افزود: روزهاي دهه فجر و جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد هر سال با شكوه و با حضور پرشور مردم برگزار شود.
وي گفت: همزمان با دهه فجر امسال بيش از 500 برنامه فرهنگي و هنري توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان در مراكز ثابت و سيار سراسر استان برگزار مي شود.
وي بيان كرد: در حال حاضر بيش از 33 هزار كودك و نوجوان عضو كانون هاي پرورش فكري استان هستند اما برنامه هاي دهه فجر براي آحاد كودكان و نوجوانان اجرا مي شود.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان جنوبي افتتاح نخستين كتابخانه سيار روستايي نهبندان را از جمله برنامه هاي شاخص اين ايام دانست و گفت: با راه اندازي اين مركز 25 روستاي محروم و دور افتاده شهرستان پوشش داده خواهد شد.
وي بيان كرد: نواختن زنگ انقلاب همزمان با 12 بهمن سالروز ورود امام راحل به ايران، معرفي كتاب هاي موجود در كتابخانه هاي كانون با موضوع انقلاب اسلامي، انتشار پوستر دهه فجر با درج شعار دهه فجر، اهداي كتاب براي تجهيز كتابخانه ها و ديدار كودكان و نوجوانان با مسولان، ائمه جمعه، فرماندار، بخشدار و غيره از ديگر برنامه هاي دهه فجر در استان خواهد بود.
حميدي گفت: عضويت رايگان كودكان و نوجوانان در مراكز فرهنگي هنري كودكان، جمع آوري خاطرات افراد موثر در انقلاب در قالب فعاليت هاي پژوهشي توسط نوجوانان، معرفي شخصيت امام و شخصيت هاي موثر در پيروزي انقلاب اسلامي، برگزاري ايستگاه نقاشي كودك و انقلاب در سطح مراكز ثابت و سيار، برگزاري ايستگاه ماكت سازي انقلاب و برگزاري نشست هاي تخصصي از جمله فاطمه شناسي و ايام دهه فجر از ديگر برنامه هايي است كه توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در استان اجرا خواهد شد.
وي از آغاز به كار طرح «سفر كتاب» به منظور تشويق كودكان و نوجوانان به مطالعه در دهه فجر خبر داد و گفت: معرفي پرتال كودك و نوجوان، برگزاري فستيوال عكس و فيلم كودك، كارگاه هاي فرهنگي، هنري و ادبي با موضوع انقلاب اسلامي، ايستگاه نقاشي و كاردستي و عكاسي با عنوان «تجلي حضور» در حاشيه مراسم راهپيمايي 22 بهمن، برگزاري جشنواره غذاهاي سنتي توسط والدين كودكان مهد كودك هاي استان، محفل انس با قرآن و هديه به روح مطهر امام خميني (ره)، شركت دسته جمعي دانش اموزان در نماز جمعه و برگزاري نمايشگاه دست سازه هاي كودكان و نوجوانان از جمله اين برنامه هاست.
حميدي برگزاري جلسات بحث آزاد با موضوع بصيرت انقلابي زندگي فاطمي، افتتاح نمايشگاه زندگينامه حضرت زهرا (س) و نقش ايشان در مبارزه با استكبارستيزي، اجراي نمايش عروسكي براي كودكان بستري در بيمارستان ها، برگزاري كارگاه نماد شناسي پرچم جمهوري اسلامي در مراكز و بحث آزاد با موضوع احترام به پرچم، حضور مادران معظم شهدا در كانون ها و روايت خاطرات انقلاب را از ديگر برنامه هاي فرهنگي هنري اين كانون در استان عنوان كرد.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan و كانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقيه محمدي * انتشار: رسول محمدحسني