زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 15 كیلومتر از شبكه فاضلاب این شهر در شرایط بحرانی قرار دارد كه اصلاح آن نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است.

شهریار سرابندی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فاضلاب زابل از سال 72 با اجرای لوله آزبست آغاز شده و تا سال 92 دوره این طرح به پایان رسیده است.
وی تصریح كرد: در خیلی از نقاط شهر بر اثر فشار لوله آزبست از بین می رود و شاهد نشست زمین هستیم كه رفع آن هزینه های زیادی را در پی دارد.
وی بیان كرد: یكی از معضلات 15 سال اخیر در شبكه فاضلاب زابل بوی بد یكی از ایستگاههای پمپاژ فاضلاب در میدان امام حسین(ع) این شهر بود كه پس از بررسی و كار كارشناسی این بوی بد به كلی حذف شد.
وی با بیان اینكه در حال حاضر اتفاقات آب زابل به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: مشتركان پس از وقوع حادثه می توانند با تماس به سامانه 122 ماموران این بخش را اطلاع دهند تا در كمترین زمان اتفاق مشترك را بررسی و برطرف كنند.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب زابل ادامه داد: تمام اتفاقات آب با تلاش ماموران این بخش در شهرستان به روز شده است.
سرابندی با اشاره به استفاده غیر قانونی ساكنان مسیر لوله انتقال فاضلاب به تصفیه خانه بیان كرد: افزون بر 20 سال است كه شماری از ساكنان روستاهای نزدیك به خط انتقال فاضلاب زابل از میدان یعقوب لیث تا تصفیه خانه با شكستگی لوله؛ فاضلاب خام را وارد زمین های كشاورزی خود می كنند.
وی ادامه داد: این افراد به مراجع قانونی معرفی و برای آنها احكامی نیز صادر می شود اما باز هم دست به شكستگی لوله می زنند كه این اقدام هزینه های زیادی را برای شركت آب و فاضلاب در بر دارد و سبب بروز بیماری های زیادی برای شهروندان نیز می شود.
وی رسانه ها را بازوی توانمند شركت آب و فاضلاب زابل عنوان كرد و اظهار داشت: رسانه ها ارتباط میان مسئولان و مردم را افزایش می دهند.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب زابل تصفیه خانه آب آشامیدنی منطقه سیستان را یكی از تصفیه خانه های با كیفیت در حد استانداردهای جهانی عنوان كرد و گفت: این تصفیه خانه آب آشامیدنی شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، نیمروز، زهك و هامون را تامین می كند.
به گزارش ایرنا شركت آب و فاضلاب زابل 40 هزار مشترك آب آشامیدنی دارد كه از این تعداد 26 هزار مشترك به شبكه فاضلاب متصل اند.
7317**3213 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: اكبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan