بندرعباس- ايرنا - معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: 12 طرح آبخيزداري به ارزش 63 ميليارد ريال همزمان با ايام دهه فجر در اين استان به بهره برداري مي رسد.

ابوالقاسم حسين پور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هدف اين طرح ها پيشگيري و مهار سيل، كنترل و بهره برداري از سيلاب ها، تغذيه و تعادل بخشي آبخوان هاي زير زميني، تعديل اثرخشكسالي و حفاظت خاك و كنترل فرسايش و رسوب در سطح حوزه هاي آبخيز است.
وي بيان داشت: طرح هاي ياد شده در شهرستان هاي بندرعباس، حاجي آباد، ميناب، بندرلنگه، بستك، رودان، بشاگرد، بندرخمير و قشم از محل اعتبارات ملي، استاني، مشاركت خيران و ساير ارگان ها ساخته شده است.
معاون آبخيزداري هرمزگان اظهار كرد: با بهره برداري از طرح هاي آبخيزداري سالانه 5 ميليون و 500 هزار متر مكعب به ظرفيت استحصال بارش هاي جوي و مهار سيلاب هاي فصلي در سطح استان افزوده مي شود.
استان هرمزگان با 7 هزار و 451 سازه آبخيزداري و بيش از 110 هزار هكتار عمليات بيولوژيك و بيومكانيك، ظرفيت آبگيري 400 ميليون مترمكعب در سال را دارد.
از مساحت هفت ميليون و 200 هزار هكتاري استان هرمزگان، 6ميليون و 900 هزار هكتار جزو عرصه هاي منابع طبيعي است كه يك ميليون و 80 هزار هكتار آن جنگل، چهار ميليون و 93هزار هكتار مرتع و يك ميليون و 565 هزار هكتار آن را بيابان تشكيل مي دهد.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده ** انتشار دهنده: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com