ياسوج- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه وبويراحمد گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته ، براي اصلاح، بازسازي و ترميم شبكه هاي فرسوده آبرساني مناطق شهري در شهرستان بويراحمد به افزون بر 360 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

علي لدني نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيش از 30 درصد از شبكه آبرساني نقاط شهري بويراحمد فرسوده و نيازمند اصلاح و بازسازي است.
وي بيان كرد: از مجموع 480 كيلومتر شبكه آبرساني مناطق شهري در اين شهرستان افزون بر 140 كيلومتر آن فرسوده شده است.
وي تصريح كرد: اصلاح و نوسازي شبكه هاي فرسوده آب تا حدود زيادي به افزايش بازده توليد و تامين آب شرب سالم در اين شهرستان كمك مي كند.
لدني نژاد تصريح كرد: بر اساس برآورد كارشناسان ، براي اصلاح و ترميم هر كيلومتر شبكه آبرساني شهري در بويراحمد به 2ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار نياز است.
وي شهرستان بويراحمد و بويژه شهر ياسوج را از جمله مناطق داراي تنش آبي و بحران خشكسالي در استان كهگيلويه و بويراحمد دانست .
وي گفت: مديريت الگوي مصرف، اصلاح شبكه هاي فرسوده، جداسازي آب شرب از فضاي سبز شهري و استفاده از منابع آبي پايدار از جمله راهكارهاي مهم براي جلوگيري از بروز مشكلات و چالش هاي كمبود آب در اين شهرستان است.
لدني نژاد يكي از چالش هاي اساسي در زمينه اجراي طرح هاي آبرساني در بويراحمد را وجود معارضات اجتماعي توسط برخي دستگاه ها و افراد دانست و گفت: 2مورد از طرح‌هاي آبرساني شامل آبرساني به مهريان و طرح تصفيه خانه اضطراري ياسوج بيش از يك سال است كه به دليل وجود معارض اجتماعي راكد مانده‌اند.
وي گفت: اعتبار مصوب اين طرح‌ها به ترتيب افزون بر 75 و 120 ميليارد ريال است.
شهر ياسوج به همراه سه شهر مادوان، سوق و ديشموك از جمله شهرهاي داراي تنش آبي در كهگيلويه وبويراحمد هستند.
بويراحمد به مركزيت شهر ياسوج با 290 هزار نفر جمعيت بزرگترين شهرستان كهگيلويه و بويراحمد است.
حدود 130 هزار نفر از جمعيت شهرستان در شهر ياسوج سكونت دارند كه 60 هزار نفر از اين تعداد حاشيه نشين هستند.
خبرنگار: حميد جهان**انتشار: مسعود عليزاده
3016/1662