دهلي نو - ايرنا - پليس فرانسه به دنبال بازجويي از 'سبحاني حاجا معدين' عامل بازداشت شده گروه تروريستي داعش در ارتباط با حمله تروريستي در پاريس در سال 2015 است.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي خبري 'ديلي پايونير' در روز سه شنبه، به گفته سازمان تحقيقات ملي هند 'سبحاني حاجا معدين' كه اهل ايالت كرالا واقع در جنوب هند بوده و در اين كشور زنداني است با دو مهاجم پاريس در ارتباط بوده است.
با توجه به گفته هاي مقامات هندي، پليس فرانسه به زودي درخواست خود را براي بازجويي از اين فرد به دادگاه عالي كرالا ارائه خواهد كرد.
سازمان تحقيقات ملي هند نيز خطاب به دولت هند اعلام كرده است كه با بازجويي 'سبحاني حاجا معدين' توسط پليس فرانسه در زندان موافق است.
پليس فرانسه اعلام كرده است قصد دارد در خصوص اطلاعات اين فرد در ارتباط با نقشه گروه تروريستي داعش براي حمله به پاريس در سال 2015 ااز وي بازجويي كند.
سبحاني توسط سازمان تحقيقات ملي هند در سال 2016 در ايالت تاميل نادو بازداشت شد. وي در بازجويي هاي خود اعتراف كرده است كه در طول آموزش خود توسط داعش در عراق، با 'عبدالحميد عبود' و 'صالح عبدالسلام' دو مهاجم پاريس ديدار كرده است.
اما اين عامل داعش همچنين اعلام كرده است وي در خصوص حمله تروريستي پاريس اطلاعي نداشته است زيرا پيش از عمليات آنها در پاريس، وي ارودگاه هاي داعش در عراق را به مقصد هند ترك كرده است.
درحالي كه 'عبدالحميد عبود' توسط پليس فرانسه كشته شده است اما 'صالح عبدالسلام' پس از بازداشت توسط پليس، در فرانسه زنداني شده است.
در 13 نوامبر 2015 ، يك رشته از حملات هماهنگ ‌شده‌ي تروريستي متشكل از تيرباران‌هاي دسته‌جمعي و بمب‌گذاري‌هاي انتحاري در منطقه‌هاي يكم، دهم و يازدهم شهر پاريس، پايتخت فرانسه منجر به كشته شدن 130 نفر و مصدوميت 368 نفر شد.
پس از آن گروه تروريستي داعش مسوليت اين حملات را بر عهده گرفت.
بنا به اعلام سازمان هاي امنيتي هند، تاكنون حدود 100 شهروند هندي به گروه تروريستي داعش پيوسته اند. از اين تعداد 45 نفر متعلق به ايالت هاي ماهاراشترا، كرالا و كارناتاكا بوده اند كه با فرار از هند به گروه داعش در عراق، سوريه و افغانستان پيوسته اند.
در ماه ژانويه سال گذشته سازمان تحقيقات ملي هند توانست در يك عمليات گسترده در هند، 25 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروريستي داعش دستگير كند.
اين عمليات بزرگ ترين عمليات ضد تروريستي سازمان تحقيقات ملي هند در اين كشور مي باشد.
در يك سال گذشته 9 گروه وابسته به داعش در هند متلاشي شده است.
آساق**267**وحيده دينداري**1663**انتشار دهنده: خسرو حسيني