تهران- ایرنا- شخصیت های كشوری و لشكری همچنین سازمان ها و نهادهای مختلف با صدور پیام ها و بیانیه های جداگانه، سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سی و نهمین سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن، سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی و آغاز جشن های باشكوه دهه مبارك فجر از ساعت 30: 9 دقیقه امروز پنجشنبه، با بانگ «الله اكبر» و به صدا درآمدن بوق قطارها، كشتی ها، شلیك توپخانه ها و به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مراكز آموزشی سراسر كشور آغاز شد.
به همین مناسبت، مقامات كشوری و لشكری همچنین سازمان ها و نهادهای مختلف با صدور پیام ها و بیانیه های جداگانه ای این یوم الله را گرامی داشتند.

**دوازدهم بهمن 57؛ تجلی تحقق وعده الهی
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گرامیداشت 12 بهمن ماه؛ سالروز بازگشت حضرت امام خمینی ( ره ) به میهن اسلامی بیانیه ای صادر كرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: امروز چهلمین سالگرد آن رخداد عظیم است، درخت تنومند انقلاب تا آن سوی مرزها ریشه دوانده و شاگردان مكتب فكری امام خمینی(ره) در جبهه خدمت به ملت و دفاع از مظلومان گام های بلندی برداشته اند اما دشمن قسم خورده و اهریمن صفت نیز با تمام قوا به میدان مبارزه آمده است و در این پیچ تاریخی گویی باز هم تمام كفر در برابر همه اسلام به پاخاسته است، اما هیهات كه تاریخ تكرار نخواهد شد و وارثان امام خمینی(ره) عزیز زیر پرچم فقاهت و مجاهدت گوش بفرمان مرجع و فرمانده حكیم خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در مسیر پیروزی و غلبه بر نیروهای شیطانی به سر كردگی آمریكای جهانخوار و اذناب او، قدرتمندانه و با صلابت پیش خواهند رفت و با وحدت و انسجام ملی در سایه سار همدلی و اخوت ملت بصیر ایران اسلامی و قاطبه خدمتگزاران در نهادهای حاكمیتی از مقاطع سرنوشت ساز عبور خواهند كرد.
این بیانیه می افزاید: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان نهادی برخاسته از متن ملت با تبریك فرا رسیدن ایام خجسته دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی و سالروز بازگشت با شكوه بنیانگذار نظام مقدس اسلامی به میهن، به مقام معظم رهبری و آحاد ملت غیور ایران اسلامی برای پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب در عرصه تامین نظم و امنیت و خدمت به مردم فهیم و انقلابی با كمال افتخار پویاتر و با صلابت تر از گذشته، ایفای نقش می كند.

** تحقق عدالت‌اجتماعی، یكی از ریشه‌های اصلی استقرار نظام جمهوری اسلامی بود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور پیامی، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و تمامی آزادخواهان و عدالت طلبان جهان تبریك گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: مبارزات مردمی اقشار مختلف جامعه ایران برای سرنگونی رژیم منفور شاهنشاهی، اگرچه از نگاه محققان و كارشناسان معلول عوامل مختلف بوده است؛ اما شاید بتوان گفت كه تلاش برای تحقق عدالت‌اجتماعی، یكی از ریشه‌های اصلی خروش توده مردم و پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی در سال ١٣٥٧ و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود.
این پیام می افزاید: اقشار گوناگون مردم به‌ویژه اقشاری كه به سبب سیاست‌های نادرست اقتصادی و اجتماعی رژیم شاهنشاهی، در چرخه تكرار نابرابری‌ها و حاكمیت استبداد فردی درمانده بودند، در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی منحصر به فرد داشتند و موضوع تامین معاش و تضمین برخورداری همه آحاد جامعه از خدمات اجتماعی در دوران ناتوانی، بیماری،‌ ازكارافتادگی و سالمندی و بازنشستگی، از اصول پایه‌ای و مهم دولت جمهوری اسلامی است.
در ادامه این بیانیه با اشاره به اصل ٢٩ قانون اساسی آمده است: قانون اساسی كه پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی به‌عنوان میثاق و خط‌ مشی نظام نوپای اسلامی تدوین و تصویب شد و مستند به روح تعالیم دین مقدس اسلام، برخورداری از تامین‌اجتماعی به‌صورت بیمه و غیره، حقی همگانی و تحقق آن به‌عنوان تكلیفی بنیادین برای دولت‌ها به رسمیت شناخته شد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: سازمان تامین ‌اجتماعی، افتخار دارد كه در حمایت از نیروهای مولد و ثروت‌آفرین جامعه، با ایفای نقش به عنوان یك ضربه‌گیر اجتماعی، توانسته است در همه فراز و فرودهای اجتماعی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در حد توان و منابع خود به مهار و تعدیل آسیب‌های احتمالی ناخواسته این تحولات بر معیشت گردانندگان اصلی چرخ‌های اقتصاد كشور، یاری رساند.

**انقلاب اسلامی ایران هیمنه پوشالی آمریكا را از بین برد
ستاد كل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افول و اضمحلال قدرت پوشالی آمریكا و شكل‌گیری نهضت فراگیر ضد استكباری و بیداری جهان اسلام و ملت‌های آزادیخواه را از بركات و ثمرات انقلاب اسلامی ایران دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: دستاوردها و موفقیت‌های سترگ انقلاب اسلامی بر آمده از رأی و اراده ملت ایران الگوی راستین را فراروی ملل حق طلب و آزادیخواه گشوده و آنان را در مسیر ایستادگی و مقاومت و ستیز با قدرت‌های سلطه‌گر و استكباری و نظام‌های دست نشانده منطقه‌ای با رهبران وابسته و خودكامه قرار داده است.
ستاد كل نیروهای مسلح رمز توفیق ملت ایران در پیشبرد اهداف و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را تبعیت از ولایت فقیه، وحدت و همدلی مردم و مسئولین نظام دانسته و تصریح می‌كند: ملت ایران با صبر و پایداری، بصیرت و هوشیاری و حضور فداكارانه خود در صحنه‌های نیاز انقلاب و كشور، تهدیدات و شیطنت‌های آمریكا و دیگر ایادی وابسته‌اش را به فرصت‌های راهبردی برای تداوم حركت متعالی جمهوری اسلامی تبدیل می كنند.
این بیانیه می افزاید: آینده روشن و درخشان و پر قدرت متعلق به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی است و بزودی بشریت شاهد اضمحلال رژیم‌های سلطه و خودكامه خواهد بود.

**انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به پیروزی، مراحل دشواری را گذرانده است
نخبگان و تشكل‌های شاهد و ایثارگر به مناسبت فرا رسیدن یوم الله دهه مبارك فجر، سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای را صادر كردند.
در این بیانیه آمده است:اینك در آستانه طلیعه فجر چهلمین سالگرد بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی شاهد عزت امت اسلام در سراسر عالم و درس‌آموزی ملت‌ها از انقلاب اسلامی در خروش ایشان برای پایان دادن به ظلم و ستم فرعونیان هستیم و شاهد فجری دیگر بر اثبات جهان‌شمولی انقلاب عظیمی كه با زعامت رهبری دوراندیش و بصیر حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تا سپردن پرچم انقلاب حسینی به دست توانمند حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و رهایی بشریت از قیود استكبار جهانی به پیش می‌رود.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هر چند انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به پیروزی، آزمایش‌های سخت و مراحل دشواری را گذرانده است، اما حفظ و نگهداری و استمرار آن به مراتب مشكل‌تر بوده و نیاز به شناخت، هوشیاری، مقاومت و تلاش و همت بیشتری دارد.
نخبگان و تشكل‌های شاهد و ایثارگر در این بیانیه ضمن تبریك فرارسیدن ایام الله دهه مبارك فجر بر همگان به ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و گرامیداشت یاد و خاطره آن دوران سراسر نور و تكریم نسبت به مقام والای شهدا و ایثارگران و نیز تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا، عزم و آمادگی همه‌جانبه خود را جهت نیل به اهداف مقدس انقلاب اسلامی و حركت جدی‌ در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری با عزم ملی و مدیریت جهادی و كمك به مسئولان جهت رفع مسائل و موضوعات علمی، فرهنگی، اقتصادی و... كشور اعلام می كنند.

این خبر در حال تكمیل است...

اجتمام**3229** 6075
خبرنگار: حنانه شفیی** انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej