تهران- ایرنا- رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر صبح امروز جمعه 13 بهمن در سن 50 سالگی و پس از تحمل یك دوره بیماری دار فانی را وداع گفت، مسئولان كشور در بخش های مختلف در پیام های جداگانه درگذشت این چهره رسانه ای را تسلیت گفتند.

زنده‌یاد مقدسی از فعالان رسانه‌ای بود كه در سال 1346 در مشهد مقدس متولد شد و فعالیت رسانه‌ای را از دوران دانش‌آموزی و با قلم زدن در نشریه دانش‌آموزی آغاز و سال‌ها به عنوان خبرنگار فعالیت كرد.
حضور در بخش‌های مختلف تحریریه‌ صدا و سیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم مقامی همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعاملی خبرگزاری مهر و مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز بخشی از سوابق زنده‌یاد مقدسی است.
رضا مقدسی فعالیت در این عرصه را از سن 20 سالگی و در روزنامه قدس شروع كرد.
وی در ادامه همكاری با این روزنامه، مسئولیت‌هایی نظیر پروژه سراسری روزنامه قدس و سردبیری و معاونت مدیر مسئول این روزنامه در تهران را نیز عهده‌دار شد و بعدها در بخش‌های مختلف تحریریه صدا و سیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم‌مقامی مدیرمسئول همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعامل شركت ارتباطات روزنامه ایران، مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز و مدیرعاملی خبرگزاری مهر ایفای نقش كرد.
این مدیر پیشكسوت علاوه بر روزنامه‌نگاری، سوابقی در زمینه مدیریت روابط عمومی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و فعالیت‌های تشكیلاتی در حوزه روزنامه‌نگاری داشت و دو دوره عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.


**پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی در این زمینه گفت: درگذشت روزنامه نگار متعهد و مدیر ارشد رسانه، مرحوم رضا مقدسی پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تاثر و تالم گردید.
این ضایعه را به خانواده محترم زنده یاد مقدسی به ویژه همسر صبور ایشان و جامعه مطبوعاتی و رسانه ای صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسالت دارم.

**پیام تسلیت سخنگوی دولت
سخنگوی دولت در پیامی درگذشت رضا مقدسی مدیر عامل سابق خبرگزاری مهر را به جامعه رسانه ای كشور تسلیت گفت .
محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این پیامی تسلیت آورده است :
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
خبر درگذشت جناب آقای رضا مقدسی از چهره های برجسته رسانه ای كشور موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانب شد .
در این پیام تسلیت تاكید شده است ،فقدان این چهره ارزشمند واخلاق مدار رسانه ای كه چند سال رنج بیماری راتحمل كرد به خانوداه و بازماندگان ایشان و جامعه رسانه ای كشور تسلیت می گویم .

**هم 'رضا' بود و هم 'مقدس'
در پیام تسلیت عباسعلی كدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به این كه او هم 'رضا' بود و هم 'مقدس'، آمده است: امروز از فرسنگ ها فاصله خبر ناگواری در رسانه ها منتشر شد. رضا مقدسی دعوت حق را لبیك گفت و به سرای ابدیت شتافت.
'رضا' در آخرین دیدار از رضایت خودش از حالش گفت و اینكه راضی است به رضای الهی. او كه در رسانه خوش درخشید و با انگیزه عمل می كرد. نگران بود اما نه نگران خود كه نگران كشور و جامعه اش.

**پیام تسلیت سخنگوی وزارت امومر خارجه
بهرام قاسمی رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه هم درگذشت رضا مقدسی فعال رسانه ای را به خانواده او و جامعه رسانه ای كشور تسلیت گفت.

** پیام تسلیت دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی
حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز در پیامی درگذشت مرحوم رضا مقدسی را به خانواده وی تسلیت گفت و با اشاره به آیاتی از قرآن مجید نوشت: درگذشت مرحوم رضا مقدسی روزنامه نگار و مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر، پس از طی آزمون دشوار یك دوره بیماری سخت را به خانواده ارجمند و همه دوستان و همراهان وی در روزنامه قدس، صدا و سیما، روزنامه جام جم، روزنامه همشهری، روزنامه خبر و خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه تهران تایمز و خبرگزاری مهر، روابط عمومی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و انجمن روزنامه نگاران مسلمان تسلیت می گویم.

** پیامهای تسلیت قائم مقام وزیر ارشاد ، معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور و سخنگوی شورای عالی امنیت ملی
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری،كیوان خسروی معاون فرهنگ و ارتباطات و سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ،حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام های جداگانه درگذشت این فعال رسانه ای كشور را تسلیت گفتند .
دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و مركز ارتباطات و تبلیغات دفاعی معاونت فرهنگی ستاد كل نیروهای مسلح هم در بیانیه هایی مستقل درگذشت رضا مقدسی از پیشكسوتان و فعالان رسانه ای كشور را تسلیت گفتند.
اجتمام**2181**خبرنگارناهیدحاجی خانی* انتشار: محتشمی پور