كرمان - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست استان كرمان گفت: شكارچي غيرمجاز يك قلاده پلنگ صبح امروز (يكشنبه )با انجام يكسري عمليات شناسايي در شهرستان زرند كرمان دستگير شد.

رضا جزيني زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه هم اكنون فرد متخلف دستگير و با دستور مقام قضايي در بازداشت به سر مي برد افزود: از اين شكارچي متخلف، لاشه يك قلاده پلنگ كشف و ضبط شده است و تحقيقات در زمينه عوامل احتمالي ديگر، اين شكار غيرمجاز همچنان ادامه دارد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان كرمان اظهار كرد: طي تماس تلفني همياران محلي مبني بر شكار يك قلاده پلنگ در روستاي شعبجره از توابع شهرستان زرند كرمان نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست شهرستان زرند با واكنش سريع و انجام يك سري عمليات شناسايي موفق به كشف و ضبط پوست تازه يك قلاده پلنگ و دستگيري شكارچي متخلف شدند.
وي با بيان اينكه طي كمتر از سه روز گذشته اين پلنگ شكار شده است گفت: پوست اين پلنگ از گوشت جدا شده و با كاه پر شده بود.
جزيني زاده افزود: پس از اطلاع محيط زيست و حيات وحش و نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست شهرستان زرند از اين اقدام جبران ناپذير، دستگيري ديگر متخلف يا متخلفان احتمالي در دستور كار اين يگان قرار گرفته است.
وي ضمن هشدار به متخلفان شكار و صيد در محيط زيست استان كرمان تصريح كرد: از مهمترين اهداف اين اداره كل تلاش براي حفظ و حراست از حيات وحش و تنوع زيستي و برخورد قاطع با شكارچيان متخلف است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان كرمان گفت: فرهنگ سازي در جامعه به خصوص در جوامع محلي و مشاركت مردم در حفظ و حراست از طبيعت و حيات وحش از اهداف بارز اداره كل حفاظت محيط زيست اين استان به عنوان خدمتگزاران مردم كرمان است.
وي افزود: از عموم مردم مي خواهيم كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف زيست محيطي مراتب را با شماره 31218000 در ميان بگذارند و يا به نزديك ترين اداره حفاظت محيط زيست در شهرستان هاي استان كرمان اطلاع دهند.
مناطق چهارگانه تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست شامل پارك هاي ملي، اثر طبيعي ملي، پناهگاه حيات وحش و مناطق حفاظت شده در مجموع 2 ميليون و 405 هزار و 257 هكتار كه 13.1 درصد از وسعت استان كرمان را شامل مي شود.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار : بهنام احمدي
7420/ 5054