كرمانشاه- ايرنا- مركز آموزشي درماني امام رضا (ع) بزرگترين، مجهزترين و مدرنترين مركز آموزشي درماني و تحقيقاتي منطقه غرب و شمال غرب كشور است كه در 15 بهمن 1384 به طور رسمي به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اكنون در استان كرمانشاه 13 بيمارستان دولتي فعال است كه از اين تعداد هفت بيمارستان در شهر كرمانشاه فعاليت دارد.
رئيس بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه اين مركز آموزشي درماني را يكي از مراكز تاثيرگذار در منطقه غرب كشور مي داند و مي گويد: اين مركز همواره به عنوان پيشاني دانشگاه علوم پزشكي، جديدترين وعلمي ترين روش هاي آموزشي، درماني، تشخيصي، توانبخشي و پژوهشي را در راستاي طرح تحول نظام جامعه ارائه داده است.
دكتر علي سروش به خبرنگار ايرنا افزود: بيمارستان امام رضا (ع) كار خود را با 515 تخت شروع كرد واكنون با وجود 714 تخت مصوب، داراي 840 تخت فعال مي باشد.
او اظهار كرد كه اين بيمارستان با اضافه شدن 80 تخت به اورژانس، 12 تخت به مركز mdrtb (مركز درمان مبتلايان به سل مقاوم به درمان )، 50 تخت به مركز سوختگي گلستان، 120 تخت به مركز جامع سرطان وهمچنين كلينيك جامع بوستان به عنوان يك مجتمع بيمارستاني يك هزار تختخوابي در سال آينده به كار خود ادامه خواهد داد.
او گفت: در چند سال اخير تلاش هاي زيادي براي خريداري دستگاه ها و تجهيزات منحصر به فردي چون دستگاه پيشرفته راديوتراپي و دستگاه سي تي اسكن 256 اسلايس و آنژيوگرافي باي پلين صورت گرفته است كه دستگاه راديوتراپي نصب و جايگزين دستگاه قديمي شد و تا چند ماه آينده نيز ديگر تجهيزات به اين مجموعه اضافه خواهند شد.
رئيس بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه همچنين گفت: در اين مجتمع بيمارستاني 180 نفرعضو هيات علمي و 2 هزار پرسنل كه 700 نفر را پرستاران تشكيل مي دهند، مشغول به ارائه خدمت به هموطنان هستند.
دكتر سروش اضافه كرد كه ساليانه 20 هزار عمل جراحي در اين مركز انجام مي شود و نزديك به 100هزار نفر نيز به اورژانس مراجعه مي كنند كه بعد از طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعين بستري با رشد 23 درصد و تعداد مراجعين سرپايي با رشد 28 درصد مواجه شده است.
وي با بيان اينكه اين مركز اكنون با مشكل ازدحام ملاقات كنندگان روبروست كه موجب اختلال در روند خدمات رساني به بيماران مي شود، افزود: با پيشنهاد بيمارستان امام رضا (ع) و حمايت رييس دانشگاه علوم پزشكي طرحي به نام ساماندهي ملاقات در اين بيمارستان در حال اجراست.
به گفته او، در اين طرح از نيروي انتظامي، دادگستري، آموزش و پرورش استانداري، صدا و سيما و اصحاب رسانه دعوت به همكاري شده است كه براساس اين طرح ملاقات به سه روز در هفته محدود و ورود كودكان زير 12 سال به بيمارستان نيز ممنوع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي **انتشار دهنده:علي مولوي