آبادان - ايرنا - تيم فوتبال پرسپوليس از هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال، روز چهارشنبه در ورزشگاه تختي آبادان مقابل تيم صنعت نفت با نتيجه سه بر صفر صاحب برتري شد.

به گزارش ايرنا، در يكي از حساسترين ديدارهاي هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران، صنعت نفت در ورزشگاه تختي آبادان ميزبان پرسپوليس بود و در نهايت سرخپوشان پايتخت با ارايه نمايشي تحسين برانگيز به برتري سه بر صفر رسيدند.
پرسپوليس با كسب اين پيروزي 54 امتيازي شد تا فاصله چنداني با قهرماني مجدد در ليگ نداشته باشد و صنعت نفت آبادان هم 29 امتيازي باقي ماند.
«بيژن حيدري» قضاوت اين ديدار را كه با حضور بيش از 13 هزار تماشاگر برعهده داشت.
هرچند صنعت نفت با انگيزه زيادي اين ديدار را آغاز كرد، اما پرسپوليس خيلي زود بر روند بازي مسلط شد و در دقيقه 13 با ارسال توپ «وحيد اميري» در دهانه دروازه به «فرشاد احمدزاده» گل نخست سرخپوشان پايتخت به ثمر رسيد.
در دقيقه 27 «علي عليپور» بهترين گلزن ليگ برتر ايران با حركتي انفرادي و با شوتي از پشت محوطه جريمه گل دوم پرسپوليس را به ثمر رساند.
بازيكنان ميزبان كه تحت تاثير عملكرد خوب پرسپوليس قرار گرفته بودند، ريتم هميشگي خود را از دست داده و تواني براي ايجاد موقعيت گلزني نداشتند.
در نهايت نيمه نخست اين ديدار با برتري دو بر صفر شاگردان «برانكو ايوانكوويچ» سرمربي پرسپوليس به پايان رسيد.
در نيمه دوم هم برتري پرسپوليس حفظ شد و در دقيقه 55 كار هماهنگ «محمد انصاري» و «وحيد اميري» توپ را به «علي عليپور» رساند تا اين مهاجم تيزهوش گل سوم صدرنشين ليگ را به ثمر برساند.
اين هفدهمين گل عليپور در فصل جاري ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران بود.
در دقيقه 60 «فراز كمالوند» سرمربي نفت آبادان «جاسم كرار» را تعويض كرد كه اين هافبك پرحاشيه عراقي با ناراحتي زمين را ترك كرد و به جاي نشستن روي نيمكت به رختكن رفت.
در دقايق باقي مانده بازيكنان پرسپوليس به حفظ توپ و كنترل بازي پرداختند و در نهايت با پيروزي سه بر صفر زمين را ترك كردند.
*تركيب صنعت نفت:
داود نوشي صوفياني، حسين بغلاني، مسعود ابراهيم‌زاده، علي عبداله‌زاده(حسين ساكي)، سعيد لطفي، مگنو باتيستا، آگوستو سزار، كرار جاسم (ميلاد جهاني)، حامد پاكدل، محمد شادكام(طالب ريكاني) و لوسيانو پريرا
*تركيب پرسپوليس:
عليرضا بيرانوند، سيدجلال حسيني، شجاع خليل زاده، محمد انصاري، صادق محرمي، حسين ماهيني(كمال كاميابي نيا)، محسن ربيع خواه، وحيد اميري، فرشاد احمدزاده(بشار رسن)، علي عليپور(احمد نورالهي) و گادوين منشا ، حسين بغلاني و مگنو باتيستا از صنعت نفت آبادان و سيد جلال حسيني از پرسپوليس تهران در اين ديدار با كارت زرد داور جريمه شدند.
صنعت نفت آبادان با اين شكست 29 امتيازي و در رده نهم جدول رده بندي باقي ماند.
7104/7165 / 6037
خبرنگار:مسعود گادار ** تنظيم : حميدرضا ترابي فرد ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي