كرج ـ ايرناـ استاندار البرز با بيان اينكه امروز مشكل اعتباري شبكه گازرساني شهرستان طالقان را از طريق سازمان برنامه و بودجه كشور پيگيري كردم ،گفت: طرح گازرساني به بخشي از اين شهرستان تسريع مي شود.

به گزارش محمد علي نجفي روز شنبه در آيين افتتاح طرح بهسازي و آسفالت محور روستايي دنبليد آرتون در شهرستان طالقان اظهار داشت:شهرستان طالقان جز نمونه هاي گردشگري در استان و كشور است و برنامه هاي مفصلي در بخش گردشگري اين شهرستان داريم.
وي اضافه كرد:طبق سند20ساله كه بايد به رقم20ميليون گردشگر با 25ميليارد دلار در آمد ارزي در سال برسيم ، راه طولاني در پيش داريم.
نجفي گفت: ساخت و توسعه هتل ها، راه ها و سرويس هاي مورد نياز در راه ها و مناطق گردشگري استان براي جذب گردشگران داخلي و خارجي از جمله ملزومات است.
استاندار البرز ادامه داد:شهرستان طالقان با سبقه طولاني كه دارد، بخشي از جمعيت آن به دليل محدوديت هاي اعتباري،كم كاري در بخش هاي مختلف و نبود اشتغال، شهرستان را ترك كرده اند.
نجفي افزود:اين در حالي است كه طالقان داراي مزيت هاي بسياري در بخش گردشگري است كه با فعال كردن آنها مي توان تحولي در شهرستان ايجاد كرد.
طرح بهسازي و آسفالت محور روستايي دنبليد آرتون به طول 5.5 كيلومتر1.2 ميليارد تومان هزينه دربرداشته است.
مدير كل راه و شهرسازي البرز در آيين افتتاح اين پروژه گفت:از سال گذشته تاكنون 93كيلومتر راه روستايي در استان احداث,بهسازي و روكش آسفالت شده است.
تقي رضايي افزود: براي اجراي اين پروژه ها 33ميليارد تومان هزينه شد.
وي اضافه كرد:از مجموع يكهزارو 50كيلومتر راه روستايي در استان ،238كيلومتر راه مربوط به شهرستان طالقان است.
در سفر يك روزه استاندار البرز به شهرستان طالقان، پروژه هايي از جمله ساختمان اداري شبكه بهداشت و درمان،ساختمان اداري بخش مراقبت هاي بهزيستي و شبكه گذاري و اجراي تصفيه خانه دنبليد با حضور استاندار البرز با اعتبار 3ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد.
7414/ 6155خبرنگار: وحيده عسكري** انتشار دهنده : محمد عزيزپور