تهران - ايرنا - جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ما در مسير ساختن يك تمدن ديني به نام اسلام هستيم كه قادر است همه نيازهاي امروزي بشر اعم از جنبه هاي مادي و معنوي زندگي را پاسخ دهد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي كل سپاه، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي روز سه شنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه 'جلوه هاي تحول سپاه ' در دانشگاه جامع امام حسين(ع) اظهار كرد: نمايشگاه جلوه هاي تحول سپاه ، تصوير نقشه راهي دقيق، عميق و كامل براي ظهور اقتدار ، اعتبار و قدرت علمي جديد كشور است.
وي ادامه داد: براي دست يافتن به تمدن نوين اسلامي نيازمند يك منزلت، اعتبار و يك تراز و ارتفاع علمي بالا در سطح جهان هستيم.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه هيچ تمدني بدون داشتن تراز هاي بالايي از علم روز در جهان محقق نمي شود، بيان كرد: مقياس گسترش و توسعه علمي و فني در جنبه هاي علوم انساني، تجربي، مهندسي و دانش هاي مربوط به حوزه پزشكي بايد در سطح و تراز عالي و متناسب با پيشرفت علوم حال حاضر جهان باشد.
سردار سلامي افزود: بايد در فرهنگ و معنويت به يك رشد و بلوغ قابل قبولي برسيم تا از تركيب آن جامعه اي پيشرفته و در عين حال داراي يك فرهنگ انساني و ديني متعادل بسازيم.
جانشين فرمانده سپاه گفت: دانشگاه جامع امام حسين(ع) يك نقشه بسيار دقيق و عميق از دانش ها و فناوري هاي مورد نياز انقلاب اسلامي را براي گسترش و تبديل به تمدني انساني را طراحي كرده است.
وي اضافه كرد: آنچه در نمايشگاه جلوه هاي تحول سپاه ديدم يك نقشه راه دقيق ،عميق و كامل است و اگر اين نقشه راه به سرعت پياده سازي شود در آينده نزديك شاهد ظهور اقتدار،اعتبار و منزلت علمي جديد براي نظام و كشورمان خواهيم بود.
سردار سلامي تصريح كرد: علاوه بر كار علمي دقيق و برنامه ريزي شده ، افق هاي بلندي كه ريشه در آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي دارد در انديشمندان و دانشمندان طراح اين نظام آموزشي جديد وجود دارد.
جانشين فرمانده سپاه يادآور شد: طي برنامه ريزي هاي صورت گرفته تصميم بر اين است كه به تدريج دانشگاه جامع امام حسين(ع) به يك الگوي موفق و قابل گسترش در كشور، تبديل شده و نسخه نهايي سعات علمي جامعه را به تصوير بكشد.
وي با بيان اينكه دانشگاه جامع امام حسين(ع) در عرصه پيشرفت علمي پيشتاز است اظهار كرد: مطمئن هستيم با انگيزه هايي كه در مسئولين و دانشجويان اين دانشگاه وجود دارد حركت رو به جلو است.
سردار سلامي اضافه كرد: در نمايشگاه جلوه هاي تحول سپاه شاهد پيوند بين آرمان ها و واقعيت ها نيز هستيم تا بتوانيم از دل آن يك نيروي پيشران بزرگ براي رشد و تحول جامعه در جهان بسازيم.
جانشين فرمانده كل سپاه درباره نقش مراكز علمي و دولتي در جهت رسيدن به نقطه مطلوب و هدف گذاري تمدن نوين اسلامي بيان كرد: بايد الزامات اين حركت فراهم شود و از نيازهاي اساسي حركت تمدن نوين اسلامي نيروي انساني كارآمد ، بلند انديش، آينده نگر، داراي اعتماد به نفس ، معتقد، آرماني و خلاق بوده كه داراي قدرت تفكر بالا و خصوصيت انقلابي هستند.
سردار سلامي در ادامه اظهار كرد: انشاءالله شرايط و الزامات مادي اين حركت اعم از پشتيباني هاي تجهيزاتي، مجهز كردن كارگاه ها و آزمايشگاه ها، تجهيزات كمك آموزشي مدرن و فضا و مكاني جذاب فراهم شود تا جلوه هايي از اين حركت را در دانشگاه مشاهده كنيم.
جانشين فرمانده سپاه در پايان با تاكيد بر اينكه دانشگاه بايد يك مظهر تمدني پيدا كند خاطر نشان كرد: دانشگاه جلوه هايش در ابعاد انساني،مادي،فضا و تجهيزات و مكان بايد با شكوه بوده تا با تركيب يكديگر ،هدف نهايي به تدريج حاصل شود.
اجتمام(1)**7029**169**تنظيم: فرهاد شرف پور **انتشار:علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej