نوشهر- ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت :‌ امروز نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی ارتش باید در حوزه علم و فناوری روز به سمتی حركت كند تا بتواند در تراز جهانی حرف های معنا داری برای گفتن داشته باشد .

به گزارش ایرنا ، امیردریا دار حسین خانزادی روز پنجشنبه در همایش ملی مدیریت دانش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر افزود :‌ طبق منویات مقام معظم رهبری، ایمان ، شجاعت و دانش به عنوان سه ویژگی نظامی در كشور است كه یكی از مهم ترین آن ها دانش است.
وی اظهار داشت :‌ نیروی نظامی با داشتن دانش می تواند نسل های بعدی را به آسانی مدیریت كند و به تعبیر رهبری فرزانه یعنی تیزكردن ابزارهای علمی و فناوری در برابر ابزارهای شیاطین است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان آنكه حدود 160 كشور از مجموع 200 كشور حضور معنا داری در حوزه دریا دارند ، گفت :‌ این كشورها با بهره گیری از همه ظرفیت ها و امكانات توانسته اند در مرز امكان تولید ملی در حوزه دریا استفاده كنند.
امیردریادار خانزادی افزود :‌ نكته مهم تر آنكه حدود دو سوم كره زمین را دریا تشكیل داده و امروز برخی از كشورها در حوزه بهره وری از دریاهای آزاد سهم مشاع دارند.
وی ادامه داد :‌ این كشورها از جمله كشورهای منطقه اسكاندیناوی ،‌ آسیای جنوبی ونیز كشورهای هند و چین ‌در حوزه دریانوردی ، صنعت كشتی سازی و دیگر بخش ها خوب درخشیده اند و به بهترین شكل ممكن از دریا تجارت می كنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :‌ زمانی از مجموع 160 كشور در حوزه دریا وقتی موضوع نظامی مطرح می شود این كشورها در این حوزه به اندازه تعداد انگشتان دست هستند.
امیردریادار خانزادی افزود :‌ حدود 36 كشور در منطقه از جمله ایران در برقراری امنیت در حوزه دریا نقش نظامی اش نسبت به دیگر كشورها برجسته تر است.
وی اظهارداشت :‌ امروز پیچیدگی علم و فناوری عرصه دریا متاسفانه در انحصار تعدادی از كشورهای است بنابراین باید به سمت و سویی حركت كرد تا بتوان در حوزه بهره مندی از دریا این انحصار شكسته شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر به عنوان یك مركز علمی هوشمند در حوزه علم و فناوری یاد كرد و گفت :‌این دانشگاه توانسته یك پیوستگی قابل توجهی میان نیروی دریایی ارتش ، علم و فناوری ایجاد كند.
امیردریادار خانزادی افزود :‌ این همایش با توجه به آنكه برای نخستین بار در این دانشگاه برگزار شده می تواند یك فرصت مناسب باشد تا بتوانیم با ساختن یك نیرویی دریایی بسیار مقتدر نقش انحصار طلبی استكبار جهانی را در حوزه دریا را بشكند.
همایش ملی مدیریت دانش امروز با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این رشته در تالار خوارزمی دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر آغاز بكار كرد.
در این همایش یك روزه 30 مقاله به صورت شفاهی 169 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و 72 مقاله نیز برای چاپ در كتاب مجموعه مقالات این همایش انتخاب شده است.
خبرنگار: ‌مهراب زكی پور كینجی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/1899