زنجان – ايرنا – عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آيت الله هاشمي رفسنجاني نه تنها هيچ برداشتي از نظام و انقلاب نداشت بلكه همه دارايي و داشته هاي خود را در خدمت اعتلاي كشور بكار گرفت.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام مجيد انصاري عصر پنجشنبه در نخستين كنگره استاني بزرگداشت آيت الله هاشمي رفسنجاني در زنجان افزود: تاريخ انقلاب اسلامي ميراث ويژه اي دارد كه در راس آنها امام خميني (ره) و منظومه ياران ايشان قرار گرفته اند و امرو زدشمنان تلاش مي كنند تا بهره گيري از ابزار هاي مختلف از جمله فضاي مجازي اين ميراث را تخريب كنند.
وي اظهار كرد: دشمنان تلاش دارند تا چراغ هاي هدايتي همچون امام راحل، هاشمي، بهشتي و مطهري را كه از سرمايه هاي نظام هستند از مردم بگيرند، چراغ هاي هدايتي كه مانع گم شدن مسير انقلاب مي شوند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه آيت الله هاشمي سرباز بي قرار و عاشق خدمت در راه انقلاب بود و در اين مسير هم از هيچ اقدامي دريغ نكرد، گفت: زندگي و سرگذشت هاشمي سرشار از سوژه و ايده براي هنرمندان و فيلمسازان ارزشي است.
حجت الاسلام انصاري با بيان اينكه نمي توان عرصه اي از رشد و خدمت رساني در كشور را يافت كه گام نخست يا گام هاي بلند بعدي را آيت الله هاشمي برنداشته باشد، تاكيد كرد: در صورتي كه نظام در عرصه سياست هاي كلي بنيان هايي را بنا نهاده، ثمره تكيه بر خرد هاشمي رفسنجاني است.
وي تاكيد كرد: آناني كه براي شخصي همچون هاشمي رفسنجاني ثروت رويايي در خارج از كشور ساخته بودند، بايد بدانند كه وي تمام دارايي اجدادي خود را در اختيار نظام و انقلاب قرار داد و خانه اين مرد بزرگ انقلاب به موزه تبديل شده است.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ، مرداني همچون امام راحل هاشمي رفسنجاني، بهشتي و مطهري ها را ميراث تكرار ناپذير براي جمهوري اسلامي معرفي و اضافه كرد: اين گوهرهاي ناياب و كمياب در اختيار ما هستند و نبايد به اين ثروت و سرمايه ملي به آساني چوب حراج زد.
وي، حمايت تمام گروه ها و اقشار سياسي ، اقتصادي و اجتماعي كشور از دولت در مسير جذب سرمايه گذاري را خواستار شد و تصريح كرد: همه مي دانند كه امروز كشور با مشكلاتي روبرو است و اين گروه ها بايد متوجه باشند كه تنها راه غلبه بر اين مشكلات؛ جذب سرمايه گذاري و دست كشيدن از بازي هاي كودكانه در كشور با كارشكني عليه دولت است.
حجت الاسلام انصاري تاكيد كرد: دولت در شرايط سخت و دشواري در تلاش براي مرتفع سازي مشكلات اقتصادي پيش روي كشور است و همه بايد در اين مسير همراه و كمك حال دولتمردان باشند تا نظام و تمام اركان آن بتوانند با كارنامه درخشاني، عملكرد خود را به جهانيان عرضه كند.
آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني 19 دي سال 95 بر اثر حمله قلبي دار فاني را وداع گفت، اين كنگره به همت جمعي از مردم زنجان به مناسبت سالگشت رحلت وي، در اين استان برگزار شد.
3001/8068
خبرنگار: مينا افشاري** انتشار: اسماعيل جهانبخش