زنجان - ايرنا - مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون، ميزان زكات جمع آوري شده اين استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از 13 درصد رشد داشته كه در قالب زكات واجب، مستحبي و فطره بوده است.

به گزارش ايرنا، هدايت صفري روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتداي سالجاري تاكنون 87 ميلياردريال زكات در اين استان جمع آوري شده و طبق برنامه ريزي ها اين ميزان تا پايان سال به 94 ميلياردريال خواهد رسيد.
وي اظهار كرد: 60 درصد زكات جمع‌آوري ‌شده بايد صرف فقرا و 40 درصد صرف طرح ها شود كه در اين استان 65درصد زكات براي فقرا و 35 درصد در بخش طرح‌هاي عمراني هزينه شده كه فقرا و نيازمندان با محوريت ائمه جمعه و جماعت در اولويت كمك قرار دارند.
صفري خاطرنشان كرد: ترويج، نشر، فرهنگ‌سازي و جمع‌آوري زكات از مصاديق اقتصادمقاومتي در جامعه اسلامي است و پرداخت زكات موجب مي‌شود در كنار رفع مشكلات و نيازهاي فقرا و نيازمندان در بخش‌هاي مختلف، بركت نيز در جامعه جاري و سرازير شود.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان ادامه داد: كارهاي خوبي در حمايت از محرومان منطقه با استفاده از ظرفيت زكات انجام گرفته اما تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم و اين مهم با انسجام و همدلي به وضعتي مطلوب محقق مي شود.
وي اظهار كرد: جلسات شوراي زكات در روستاها، شهرها، بخش‌ها و شهرستانها با رويكرد ايجاد عزم و اراده همگاني براي ترويج، فرهنگ‌سازي و احياي اين فريضه الهي و گفتمان سازي در اين بخش در همه سطوح تشكيل مي شود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعيت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غيرمستمر كميته امداد استان زنجان برخوردارند كه 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بيمار خاص و سرطاني از جمله آنها هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامي ** انتشار: اسماعيل جهانبخش