اهواز-ايرنا- مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: استقبال از نمايشگاه كتاب امسال فراتر از انتظار ما بود و در مجموع حدود 6.5 ميليارد ريال بن كتاب فروخته شد كه نشان از علاقه شهروندان به كتاب دارد.

محمد جوروند شامگاه دوشنبه در حاشيه مراسم اختتاميه دوازدهمين نمايشگاه كتاب اهواز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: تا روز يكشنبه(ديروز) حدود پنج ميليارد ريال و امشب نيز حدود يك ميليارد و 500 ميليون ريال بن كتاب فروخته شد .
وي افزود: برنامه هاي فرهنگي هنري در كنار نمايشگاه در استقبال بسيار شهروندان اهوازي بسيار تاثيرگذار بوده است.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان درخصوص محدوديت در خريد بن كتاب گفت: اين محدوديت به دليل اين است كه همه خريداران به شكلي عادلانه از تخفيفها بهره ببرند و فرصت يكسان براي همه علاقمندان به خريد كتاب فراهم شود.
وي ادامه داد: بن كتاب از پنج ميليارد ريال در سال گذشته به 65 ميليارد ريال در امسال رسيد و اين قول را مي دهم كه در سال آينده اين مبلغ افزايش خواهد يافت.
جوروند همچنين درخصوص كمبود برخي كتاب ها توضيح داد: در اين نمايشگاه تازه هاي نشر ارائه شده و ممكن است كتاب هاي قديمي تر در اين نمايشگاه شركت داده نشده باشند.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان درباره گران بودن كتاب ها نيز بيان كرد: اين بالا بودن قيمت به دليل گران شدن كاغذ بوده و ارتباطي به ناشران و اداره كل ارشاد ندارد با اين وجود، گران بودن كتاب ها باعث نشد تا مردم از خريدن كتاب خودداري كند كه نشان از علاقمندي مردم به خريد كتاب دارد.
دوازدهمين نمايشگاه كتاب خوزستان با شركت 538 ناشر كشوري و 17ناشر تخصصي خارجي در خوزستان از 25 تا 30 بهمن ماه امسال در محل نمايشگاه بين المللي اهواز برپا شد.
برگزاري ميزگردها، نشست ها، رونمايي از كتب و نقد و بررسي آن ها، جشنواره شعر و رونمايي از تازه هاي نشر استان از جمله برنامه هاي جانبي نمايشگاه بود كه هر شب براي علاقمندان به كتاب و شعر برگزار مي شد.
همچنين در آيين اختتاميه اين نمايشگاه در حوزه هاي مختلف مانند رونمايي از كتب، ترجمه، كتاب هاي نمونه و سال، حافظان قرآن از افراد نمونه و فعال تقدير شد.
6002