پكن - ایرنا - حزب لیبرال كره جنوبی امروز با انتشار بیانیه ای بشدت با حضور هیات كره شمالی به ریاست 'كیم یونگ چول' از مسئولان رده بالای حزب حاكم كار كره آن كشور در اختتامیه المپیك زمستانی مخالفت كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی، این حزب بر این باور است رییس این هیات یك مهره خطرناك است كه دستش به خون شماری از كره ای ها آغشته است.
این حزب خاطر نشان كرده است كیم یك مقام ارشد نظامی بازنشسته كره شمالی است كه در برخی از حملات مرگبار این كشور علیه كره جنوبی دست داشته است.
در سال 2010 میلادی یك ناوچه كره جنوبی در دریای زرد غرق شد و 46 خدمه آن كشته شدند و این كشور از آن زمان تاكنون مسئول غرق شدن این ناوچه را یك اژدر رها شده از سوی كره شمالی می داند.
در آن زمان دو كشور درگیری هایی نیز پیدا كردند و بر اثر گلوله باران متقابل آنها چند سرباز كره جنوبی كشته شدند.
حزب لیبرال كره جنوبی مدعی شده است كه 'كیم یونگ چول' یكی از مسئولان نظامی وقت بوده كه این حملات را سازماندهی كرده است.
این مخالفت در شرایطی مطرح می شود كه امروز نهاد ریاست جمهوری كره جنوبی از احتمال دیدار 'مون جائه این' رییس جمهور این كشور با هیات كره شمالی در حاشیه مراسم پایانی المپیك زمستانی پیونگ چانگ خبر داد.
حزب مخالف همچنین با هر گونه ارتباط و دیدار رییس جمهور كره جنوبی با هیات كره شمالی مخالفت ورزیده است.
قرار است همزمان با سفر 'ایوانكا ترامپ' دختر رییس جمهور آمریكا برای شركت در آیین اختتامیه المپیك زمستانی كره جنوبی، یك هیات بلند پایه از كره شمالی با ریاست 'كیم یونگ چول' معاون كمیته مركزی حزب كار این كشور نیز در این مراسم شركت كنند.
به گفته وزارت اتحاد كره جنوبی، سفر این هیات عالی رتبه كه شامل 8 نفر هستند از روز یكشنبه 25 فوریه (6 اسفند) آغاز و سه روز ادامه دارد.
'ری سان گوان' رئیس كمیته وحدت صلح آمیز كره شمالی از دیگر اعضای این هیات 8 نفره كره شمالی است.
وزارت اتحاد كره جنوبی گفته است از نظر دولت این كشور، حضور این هیات در بهبود روابط بین دو كره و ایجاد صلح در شبه جزیره كره و همچنین عاری سازی منطقه از سلاح های هسته ای موثر خواهد بود.
یك هیات عالی رتبه از كره شمالی شامل 'كیم یو جونگ' خواهر رهبر كره شمالی و 'كیم یونگ نام' مرد شماره دو این كشور نیز در مراسم افتتاح المپیك زمستانی 'پیونگ چانگ' شركت داشتند.
در جریان این سفر و در خلال نشست سه ساعته خواهر و مرد شماره دو كره شمالی با رئیس جمهوری كره جنوبی در سئول، خواهر رهبر كره شمالی، رییس جمهور كره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت كرد.
در عین حال یك مقام رسمی از دفتر ریاست جمهوری كره جنوبی به یونهاپ گفته است 'مون جائه این' رئیس جمهور احتمالا با نماینده كره شمالی در این سفر دیدار و گفت و گو خواهد كرد.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیك زمستانی پیونگ چانگ از 9 (20 بهمن) آغاز شده و تا 25 فوریه (6 اسفند 96) ادامه دارد.
دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیك زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' كره جنوبی برگزار خواهد شد.
آساق**231**1904**